Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wiata na stacji Bytom niemal gotowa na pasażerów [film]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-10-2024
Ostatnia modyfikacja:
10-10-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP PLK

Podziel się ze znajomymi:

Od połowy października podróżni będą mogli wsiąść do pociągów z nowego peronu stacji Bytom przykrytego imponującą wiatą. Ta została odremontowana, zachowując swoje historyczne oblicze. Wartość prac na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie to ok. 1,4 mld zł. Dofinansowanie pochodzi z funduszy unijnych.

Od 16 października 2024 r. PLK udostępnią halę peronową na stacji Bytom wszystkim podróżnym, także tym z ograniczoną możliwością poruszania się. Pociągi kursujące w relacji Gliwice – Bytom będą rozpoczynać i kończyć jazdę przy nowym peronie 3. Do tej pory podróżni korzystali z peronu tymczasowego, zlokalizowanego poza halą peronową. Nowy obiekt wyposażony został w ławki, tablice informacyjne i gabloty z rozkładem jazdy. Jest oświetlenie i nagłośnienie. Peron został połączony z dwoma przebudowanymi przejściami podziemnymi, a dostęp do pociągów ułatwią windy.

Kontynuowane są prace przy pozostałych dwóch peronach na stacji Bytom, które zostaną udostępnione podróżnym w grudniu wraz z powrotem połączeń kolejowych na linii między Chorzowem a Tarnowskimi Górami.




Kolejowy zabytek odzyskał blask


Hala peronowa ma nowy dach z blachy cynkowo-tytanowej i historyczne przeszklenia. Jej konstrukcja została wcześniej wzmocniona. Na szklanej elewacji obiektu pojawiły się nowe, ledowe napisy z nazwą stacji. Zastosowane rozwiązania pozwoliły na dodatkowe doświetlenie peronów, a także na odtworzenie zabytkowego charakteru stacji Bytom. Prace są realizowane zgodnie z ustaleniami z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków.

Na przebudowanych peronach zachowano pierwotny układ płytek w karo. Nie można zapomnieć o tym, że bytomska hala jest też świadkiem historii. Na konstrukcji obiektu pozostawiono widoczne efekty działań wojennych, takie jak wgniecenie w przęśle po upadku bomby i dziury od kul.

Na stacji zostanie przebudowanych łącznie ok. 28 km torów, a także sieć trakcyjna i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Z nowoczesnego Lokalnego Centrum Sterowania Bytom dyżurni ruchu będą dbali o bezpieczne prowadzenie pociągów na odcinku od Chorzowa Miasta do Radzionkowa. Układ torowy został zaprojektowany z uwzględnieniem zabytkowej nastawni bramowej, która właśnie odzyskuje blask i z końcem roku ponownie stanie się wizytówką stacji.

Film prezentowany wyżej pochodzi z początku lata 2024.

Hala w Bytomiu elementem większej inwestycji

Efektem prac w Bytomiu będą wygodniejsze podróże pociągiem w stronę Katowic i Tarnowskich Gór. Przebudowa stacji pozwoli na rozdzielenie ruchu towarowego od pasażerskiego.

Modernizacja stacji Bytom to część dużej inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych na odcinku Chorzów Batory – Nakło Śląskie. Wartość zadania to ok. 1,4 mld zł netto. W grudniu 2024 r. planowane jest przywrócenie ruchu pociągów do Bytomia od strony Chorzowa i Tarnowskich Gór. Zakończenie wszystkich prac na linii kolejowej planowane jest w 2025 r.

Projekt ubiega się o dofinansowanie przez Unię Europejską w ramach Funduszy Europejskich na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Infrastruktura

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Kasper Fiszer 10 października 2024

Pół miliarda euro z CEF na projekty infrastrukturalne

Infrastruktura

Pół miliarda euro z CEF na projekty infrastrukturalne

Elżbieta Pałys 10 października 2024

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

Infrastruktura

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 09 października 2024

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Infrastruktura

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Roman Czubiński 10 października 2024

Bytom. Hala peronowa zyskuje zadaszenie

Infrastruktura

Bytom. Hala peronowa zyskuje zadaszenie

Redakcja/inf. pras. 21 września 2023

Stacja Bytom do przebudowy. Zabytkowa nastawnia bramowa zostaje!

Infrastruktura

Stacja Bytom do przebudowy. Zabytkowa nastawnia bramowa zostaje!

inf. pras., oprac. ms. 09 września 2022

Zobacz również:

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Infrastruktura

Modernizacja niezelektryfikowanej części stacji Leszno musi poczekać

Kasper Fiszer 10 października 2024

Pół miliarda euro z CEF na projekty infrastrukturalne

Infrastruktura

Pół miliarda euro z CEF na projekty infrastrukturalne

Elżbieta Pałys 10 października 2024

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

Infrastruktura

Jest dofinansowanie CEF dla Rail Baltiki i linii pod Górą Kalwarią

inf. pras PKP PLK, oprac. ms. 09 października 2024

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Infrastruktura

Ostrołęka: Główna stacja do przeniesienia?

Roman Czubiński 10 października 2024

Bytom. Hala peronowa zyskuje zadaszenie

Infrastruktura

Bytom. Hala peronowa zyskuje zadaszenie

Redakcja/inf. pras. 21 września 2023

Stacja Bytom do przebudowy. Zabytkowa nastawnia bramowa zostaje!

Infrastruktura

Stacja Bytom do przebudowy. Zabytkowa nastawnia bramowa zostaje!

inf. pras., oprac. ms. 09 września 2022

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5