8 września spłonął kolejny sprawny wagon piętrowy należący do spółki Polregio. To nie pierwszy taki przypadek w tym roku. Tym razem pożar miał miejsce w Lesznie.
W czerwcu dwa wagony piętrowe, w tym jeden po niedawno przeprowadzonej naprawie P4, spłonęły na terenie bazu utrzymaniowej Polregio w Chojnicach. Tylko dzięki sprawnej akcji strażaków i kolejarzy nie doszło do przejścia ognia na budynki gospodarcze. Straty mogłyby być jeszcze większe, ale utrata piętrowego wagonu typu Bdhpumn krótko po naprawie i tak jest stratą znaczącą. Drugi z wagonów był odstawiony od dłuższego czasu. Przyczyną pożaru było prawdopodobnie zaprószenie ognia.
8 września ogień pojawił się w podobnym pojeździe na terenie bazy utrzymaniowej Polregio w Lesznie. Do niedawna był w eksploatacji i oczekiwał naprawy P4. Wagon spłonął doszczętnie.
– Pożar naszych wagonów w Lesznie spowodowali nieznani sprawcy. Na miejscu pracowała straż pożarna, powiadomiono także policję i Straż Ochrony Kolei. Wagon oczekiwał przy stacji na naprawę P4 i był odpowiednio zabezpieczony, niemniej zabezpieczenia te zostały zdemontowane przez osoby postronne, które zaprószyły ogień. Trwa szacowanie strat – napisał Dominik Lebda, rzecznik prasowy Polregio.
W 2018 roku Polregio wycofało z ruchu i sprzedało
dwa ostatnie czterowagonowe piętrowe zestawy Bhp. W 2017 roku na stanie spółki było 15 wagonów Bdhpumn, w Polregio oznaczonych jako DBme. Z tej listy trzeba skreślić trzy po tegorocznych pożarach. Sprawne wagony są wykorzystywane do prowadzenia przewozów na Hel, okazjonalnie w zastępstwie za autobusy szynowe, a także w pociągach z Poznania do Szklarskiej Poręby i Międzylesia.