Partnerzy serwisu:
Prawo

Specyfikacja interoperacyjności w zakresie podsystemów (TSI CCS)

Dalej Wstecz
Partner działu

Hanton

Autor:

UTK

Data publikacji:
06-04-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UTK

Podziel się ze znajomymi:

PRAWO
Specyfikacja interoperacyjności w zakresie podsystemów (TSI CCS)
W Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej opublikowana została nowa decyzja Komisji Europejskie 2012/88/UE z 25 stycznia 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności w zakresie podsystemów „Sterowanie” transeuropejskiego systemu kolei. Specyfikacja odnosi się równocześnie do systemu kolei konwencjonalnych i systemu kolei dużych prędkości oraz obejmuje wymagania dla urządzeń przytorowych i urządzeń pokładowych. 

Nowa specyfikacja stanowi wynik działań prowadzonych aktualnie na poziomie europejskim, ukierunkowanych na łączenie odrębnych specyfikacji dla kolei konwencjonalnych i kolei dużych prędkości oraz na rozszerzenie zakresu obowiązywania TSI poza sieć TEN.

Mając na uwadze konieczność zapewnienia przejrzystości wymagań, nowa decyzja zastępuje dotychczasową decyzję 2006/679/EC dotyczącą podsystemu sterowanie ruchem kolejowym dla systemu kolei konwencjonalnych oraz decyzję 2006/860/WE dotyczącą analogicznego podsystemu dla kolei dużych prędkości, przy założeniu dalszego stosowania wymienionych decyzji w odniesieniu do dotychczasowych projektów, które zostały zatwierdzone w oparciu o powiązane z nimi specyfikacje.

Zgodnie z treścią wymienionej decyzji, w ramach wszystkich projektów infrastrukturalnych realizowanych przy wsparciu środków finansowych Unii Europejskiej, obejmujących budowę nowych instalacji lub modernizację systemów bezpieczeństwa, będących częścią systemu sterowania ruchem kolejowym i sygnalizacji (CCS), zasadniczo obowiązkowa jest zabudowa systemu ERTMS / ETCS. Decyzja przewiduje jednocześnie możliwość przyznania w określonych przypadkach odstępstw od tej zasady. Zakres odstępstw ograniczony jest jednak każdorazowo strategią wdrażania TSI CCS. Szczegółowe warunki przyznania odstępstw określone zostały w treści art. 4 decyzji.

Ponadto decyzja określa zasady stosowania istniejących, krajowych systemów klasy B, które pomimo powodowania określonych utrudnień w zakresie rozwoju interoperacyjności, nadal stanowić mogą obowiązkowe wyposażenie pokładowe lokomotyw i pojazdów trakcyjnych poruszających się po określonych liniach.

Decyzja wchodzi w życie w terminie sześciu miesięcy od daty powiadomienia o niej państw członkowskich. tj. od dnia 23 sierpnia 2012 r.

Treść decyzji można znaleźć tutaj

Partner działu

Hanton

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5