Spółka Polregio będzie obsługiwać mniej kursów pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Łodzią niż dotychczas. Wraz z wejściem w życie nowego rocznego rozkładu jazdy łódzki zakład spółki przestanie więc utrzymywać tabor spalinowy. Dwie jednostki zostaną przekazane do innych części kraju.
Na początku września
znacznie zmieni się organizacja ruchu pociągów na trasie z Łodzi do Skarżyska-Kamiennej. Obsługująca połączenie spółka Polregio podzieliła relację na odcinki Łódź – Tomaszów Mazowiecki i Tomaszów Mazowiecki – Opoczno – Skarżysko, na pierwszy z odcinków delegując pojazdy elektryczne, na drugi zaś – spalinowe. Kolejna rewolucja będzie miała miejsce w grudniu, gdy większość pociągów międzywojewódzkich zacznie obsługiwać Łódzka Kolej Aglomeracyjna, a jeden kurs ze Skarżyska do Łodzi – Świętokrzyski Zakład Polregio.
Już teraz jest mniej pojazdów spalinowych W związku z tym łódzki zakład spółki przestanie wystawiać tabor na jedyną swoją trasę niezelektryfikowaną. Zniknie więc zapotrzebowanie na tabor spalinowy. – Na stanie Łódzkiego Zakładu w Łodzi znajdują się obecnie dwa pojazdy spalinowe – informuje nas Zespół Prasowy Polregio. Potwierdził on, że 11 grudnia obie te jednostki mają zmienić swój przydział. Pozostaną jednak w strukturach spółki.
W Łódzkiem Polregio wykorzystuje wyłącznie własny tabor spalinowy. Aktualnie w Łodzi pozostają mniejszy SA135-020 i większy SA139-026, oba wyprodukowane w bydgoskiej Pesie i pozostające od chwili przekazania ich przewoźnikowi na stanie łódzkiego zakładu. Już teraz liczba taboru jest mniejsza, bo jeszcze kilka miesięcy temu wykorzystywano dwa SA135.
Jedna z jednostek wciąż będzie dojeżdżać do Łodzi Jedna ze wspomnianych jednostek – SA139 „Link” – najprawdopodobniej nadal będzie dojeżdżać do Łodzi. Ma zostać bowiem według wstępnych planów przekazana do Świętokrzyskiego Zakładu Polregio w Kielcach. Ten będzie zaś wciąż realizował przewozy na linii nr 25 pomiędzy Skarżyskiem-Kamienną a Łodzią. Według założeń rozkładowych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Świętokrzyskiego spalinowe jednostki raz dziennie będą realizować bezpośredni kurs do Łodzi.
Drugi, mniejszy i nieco starszy pojazd ma natomiast trafić do zakładu w Gdyni. Należy więc spodziewać się, że jednostka będzie stacjonować w Chojnicach. Może on być wykorzystywany na mniej obciążonych trasach województwa pomorskiego.