Niemiecki spalinowy zespół trakcyjny VT614 typu SN84 pojawił się dziś na stacji w Katowicach. Do końca lutego ma zostać przekazany przewoźnikowi. Koleje Śląskie wyczekują ośmiu takich pociągów od 3 grudnia.
Informację o przyjeździe pojazdu do Katowic podał "Rynkowi Kolejowemu" dostawca - Sigma Tabor. Potwierdził ją jeden z naszych Czytelników, który widział pojazd na stacji o godzinie 16:30.
- Pojazd nie został jeszcze wpisany na stan Kolei Śląskich. Nie zostaliśmy jeszcze poinformowani o ostatecznym terminie przekazania. Wykonawca twierdzi jedynie, że stanie się to do końca lutego - mówi "Rynkowi Kolejowemu" rzecznik Kolei Śląskich Maciej Zaremba. Zgodnie z warunkami zamówienia przewoźnik miał otrzymać wszystkie osiem pociągów spalinowych do 3 grudnia.
Koleje Śląskie zamówiły trójczłonowe, używane, spalinowe zespoły trakcyjne u Sigmy Tabor za 46 mln złotych. Zamiast nich Sigma Tabor dostarczyła tabor zastępczy - stare składy EN57, uzyskane z kolei od Przewozów Regionalnych. Przewoźnik naliczył Sigmie kary umowne - Sięgają już dwóch milionów złotych - mówi Zaremba. Czekamy na informację od Sigmy Tabor w sprawie przyczyn opóźnienia.
Pojazdy VT614 należały do Kolei Niemieckich. Pochodzą z lat 1972–1975. Ich maksymalna prędkość to 140 km/h. Ogółem zbudowano 84 wagony sterownicze i 42 wagony środkowe.