Mogący poruszać się pod siecią trakcyjną jak i bez niej pierwszy Impuls 2 dla Kolei Dolnośląskich jest już gotowy i odbywa jazdy testowe na torze Instytutu Kolejnictwa.
Kilka dni temu pierwszy z hybrydowych zespołów trakcyjnych dla Dolnego Śląska wyruszył na tor doświadczalny Instytutu Kolejnictwa w Węglewie pod Żmigrodem. Pojazd, pod oznaczeniem 36WEh-012, rozpoczął już testy mające doprowadzić do uzyskania przez niego pozwolenia na kursowanie z pasażerami. Zyskał już też przydomek „osa” ze względu na barwy oraz kształt czoła pojazdu. Jak zapewnia producent, trójczłonowy zespół trakcyjny zostanie dostarczony do klienta w sierpniu i będzie mógł rozpocząć kursowanie na szlakach Dolnego Śląska.
Newag zbudował pierwszy pojazd w rekordowym tempie, zważywszy na fakt, że umowę na zakup dwóch pojazdów podpisano w połowie października 2020. Koleje Dolnośląskie postanowiły od razu zrealizować opcję na zakup kolejnych czterech hybryd, co oznacza, że na Dolnym Śląsku wyjedzie łącznie sześć pojazdów. Wartość umowy na ich dostawę wynosi 137,4 mln zł netto.
Koleje Dolnośląskie wciąż mogą skorzystać z opcji zamówienia pozostałych dwóch pojazdów. Więcej na temat pojazdów
można przeczytać tutaj.