Trzy spalinowe zespoły trakcyjne 218M przejdą naprawę czwartego poziomu utrzymania. Dwa należą do województwa podkarpackiego, jeden do lubuskiego.
Województwo lubuskie ogłosiło przetarg na wykonanie naprawy serwisowej pojazdu 218M o oznaczeniu SA133-006. W przetargu zadecydują kryteria ceny (90% wagi oceny) oraz termin wykonania (10% wagi oceny). W pociągu tym zmodernizowana ma być instalacja pneumatyczna. Pojazd otrzyma nowe osuszacze powietrza i system monitoringu. Zainstalowany będzie system automatycznego liczenia pasażerów oraz nowy system informacji pasażerskiej. Pociąg zostanie przemalowany, otrzyma tez nowe elementy wyposażenia wnętrz i nową klimatyzację.
Z kolei województwo podkarpackie zakończyło przetarg na serwis zespołów o oznaczeniu SA134 i SA135. W przetargu wybrana została oferta bydgoskiej Pesy, która wyprodukowała te pociągi. Serwis dwóch pojazdów będzie kosztować 569,9 tys. zł.
Pesa 218M to dwuczłonowe normalnotorowe spalinowe zespoły trakcyjne produkowane przez zakłady Pesa w latach 2005–2015. Ogółem wyprodukowano 75 sztuk tych pociągów. Pod koniec ubiegłego roku w kilku pojazdach z tej serii pojawiły się problemy z ramami wózków, w związku czym pociągi te zostały skierowane do naprawy, o czym pisaliśmy
tutaj. UTK opublikował alert bezpieczeństwa w sprawie wózków 37AN stosowanych w spalinowych pojazdach Pesy, ale nie podjęto decyzji
o wycofaniu tych pociągów z eksploatacji.