Jesteśmy przekonani, że ceny węgla energetycznego pozostaną pod naciskiem, ze względu na wzrost odnawialnych, bardziej przyjaznych środowisku źródeł energii w światowym miksie energetycznym – piszą autorzy raportu z firmy S&P.
Sytuacja w polskim górnictwie ma bezpośrednie przełożenie na branżę transportu węgla. Przewozy polskiego węgla w eksporcie skurczyły się z powodu spadków cen tego paliwa na światowych giełdach. Nadzwyczajna sytuacja na rynku transportu surowca oraz zmiana dynamiki przewozów kruszyw wpływają na PKP Cargo. W styczniu tego roku spółka przewiozła ponad milion ton ładunków mniej niż rok temu.
Ze wstępnych danych GUS wynika, że rynek skurczył się w styczniu o prawie 1,5 mln ton. W tym okresie PKP Cargo przewiozły łącznie 7,5 mln ton ładunków, 1,2 mln mniej niż rok wcześniej. Najbardziej odczuwalny dla PKP Cargo jest spadek importu węgla. Blisko 80% różnicy w przewiezionej masie węgla między styczniem 2015 roku a styczniem ubiegłego roku spowodował spadek importu z Rosji.
Więcej o sytuacji na rynku węgla przeczytasz na portalu Rynekinfrastruktury.pl.