Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Sowa: Nie obawiam się stanowiska KE w sprawie linii do Piekiełka

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-11-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dl, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Sowa: Nie obawiam się stanowiska KE w sprawie linii do Piekiełka
Marek Sowa, marszałek województwa małopolskiego, powiedział, że jest spokojny o stanowisko Komisji Europejskiej wobec projektu linii Podłęże – Piekiełko. Zdaniem marszałka projekt kolejowy jest o wiele bardziej zaawansowany niż droga Brzesko – Nowy Sącz, która obok linii do Piekiełka, widnieje w Kontrakcie Terytorialnym województwa małopolskiego. 

W Kontrakcie Terytorialnym województwa małopolskiego zostały zapisane dwa bardzo ważne i ciekawe projekty infrastrukturalne. Jednym z nich jest budowa drogi Brzesko – Nowy Sącz, a drugim budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko wraz z modernizacją szlaku Chabówka – Nowy Sącz. Z materiałów PKP Polskich Linii Kolejowych możemy wnioskować, iż zaawansowanie prac studialnych nad projektem linii kolejowych jest duże. Marek Sowa, marszałek województwa małopolskiego powiedział, że projekt drogi Brzesko – Nowy Sącz wymaga co najmniej trzech lat na dopracowanie.

– Projekt drogi Brzesko – Nowy Sącz to będzie droga o parametrach drogi głównej przyspieszonej. Nie będzie to droga ekspresowa. Stan przygotowania dokumentacji jest na wstępnym etapie. Tak naprawdę dysponujemy pracami studialnymi, koncepcją przygotowaną przez Samorząd Województwa Małopolskiego, przekazaną Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Teraz mają zostać uruchomione prace związane z przygotowaniem dokumentacji i pozyskaniem decyzji środowiskowych. Na pewno niezbędny okres czasu to trzy lata. Dużo lepiej wyglądają prace przy studium wykonalności i pozyskaniu decyzji dla nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko i rewitalizacji linii kolejowej z Chabówki do Nowego Sącza. W połowie 2016 roku ta dokumentacja powinna być gotowa – powiedział Marek Sowa.

– Nie obawiam się o stanowisko Komisji Europejskiej, ponieważ dwa lata temu udało nam się wpisać korytarz i wytyczyć go dla tej linii kolejowej w układzie europejskiej. Będzie to linia uzupełniająca główne ciągi kolejowe. To daje możliwość pozyskiwania funduszy z instrumentów takich jak choćby  „Łącząc Europę”. Myślę, że źródłem finansowania mogą być środki zapisane w Programie Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko – powiedział Marek Sowa.

– W trakcie Kongresu Infrastruktury Polskiej w Krakowie mówiono dużo o tym, że kolej ma bardzo wiele do zrobienia, jeśli chodzi o sprawność realizacji inwestycji. Pod tym względem zakres prowadzenia inwestycji drogowych daleko wyprzedza inwestycje kolejowe. Jest zapewne wiele przyczyn a bez wątpienia jedną z nich jest mniejszy poziom zaawansowania projektów inwestycyjnych, wręcz ich brak w poprzedniej perspektywie finansowej do 2013 r. W Małopolsce mogliśmy się o tym przekonać. Mając gwarancję na bardzo ważną dla nas linię kolejową Kraków – Katowice ta linia przechodzi na nową perspektywę finansową tylko z uwagi na niepozyskaną decyzję środowiskową, decyzji o prowadzeniu inwestycji – dodał Marek Sowa.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Powstały Koleje Małopolskie

Biznes

Powstały Koleje Małopolskie

dl, Rynek Kolejowy 19 grudnia 2013

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Powstały Koleje Małopolskie

Biznes

Powstały Koleje Małopolskie

dl, Rynek Kolejowy 19 grudnia 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5