Prezentujemy dane techniczne tramwaju Solaris Tramino S105 dla MPK Poznań, którego pierwszy egzemplarz ma zostać przekazany przewoźnikowi w najbliższych dniach. Od protypu jeżdżącego w stolicy wielkopolski różni się on między innymi szerokością pudła i masą.
Model Tramino S105 jest zbudowany na bazie modelu testowego. W porównaniu z prototypem, zniwelowano widoczne w przypadku pojazdu przedseryjnego wcięcia dolnej ściany bocznej, a szerokość tramwaju wzrosła do 2.400 mm. Natomiast masa została obniżona do mniej niż 39,5 tony. Pojemność pojazdu wzrosła do 229 osób bez przekroczenia dopuszczalnego maksymalnego nacisku na oś 100 kN. Dodatkowo szerokość przejścia - pomiędzy osłonami kół - wzrosła z 600 do 750 mm, a drzwi poszerzono do 1 500 mm. Zmieniono również konstrukcje wózków, co ma poprawić komfort jazdy.
Jeżeli chodzi o wnętrze, tramwaj posiada nietypowe rozmieszczenie siedzeń - przeważają dwurzędowe miejsca , ale tylko po lewej stronie pojazdu. Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana, na pokładzie są ekrany informacji pasażerskiej i 2 biletomaty. Sufit ma efektowne podświetlenie. Jakość wykończenia zachwalał podczas prezentacji prezydent Poznania Ryszard Grobelny. - Jedynie uchwyty dla rąk są zbyt wysoko. Mam nadzieję, że to zostanie inaczej rozwiązane - zaznaczył Grobelny.
Zapraszamy do odwiedzenia naszych fotogalerii:
Czytaj też: