Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Śniadowo – Łomża: Prace utrzymaniowe i rozbiórka peronu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
26-02-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Śniadowo – Łomża: Prace utrzymaniowe i rozbiórka peronu
fot. Kasper FiszerLokomotywa na stacji Śniadowo
Wciąż nie wiadomo, czy w najbliższej przyszłości uda się odtworzyć infrastrukturę, która mogłaby służyć ruchowi pasażerskiemu na ciągu linii biegnących do Łomży. W tym byłym mieście wojewódzkim rozebrano niedawno jedyny peron pasażerski. Na prowadzących doń torach wykonano natomiast roboty utrzymaniowe, które pozwoliły utrzymać ciągłość ruchu towarowego.

W styczniu informowaliśmy już na naszych łamach o zagrożeniu realizacji robót na ciągu linii Łapy – Śniadowo – Łomża. Tymczasem ostatnie z wymienionych miast jest jednym z największych ośrodków pozbawionych dostępu do kolei pasażerskiej i bywa określane białą plamą na komunikacyjnej mapie Polski. Ta licząca przeszło 60 tys. mieszkańców miejscowość obsługiwana jest jedynie przez komunikację autobusową, której oferta w skali całego kraju się kurczy.

Decyzji ws. finansowania prac projektowych wciąż nie ma

– W Krajowym Programie Kolejowym zaplanowano projekt Rewitalizacja linii kolejowej nr 49 na odcinku Śniadowo – Łomża ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego – przypomina Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – PLK zaproponowały przygotowanie w obecnej perspektywie dokumentacji projektowej w oparciu o nakłady RPO. Dotychczas brak jest stanowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego w tej sprawie – dodaje, podtrzymując tym samym wcześniejsze stanowisko spółki.

Przypomnijmy, że w związku z koniecznością przeznaczenia większych niż wcześniej planowano środków na remont innych linii zarządca infrastruktury planuje ograniczyć zaangażowanie w prace na liniach nr 36 Ostrołęka – Śniadowo – Łapy i 49 Śniadowo – Łomża. – Opracowanie dokumentacji projektowej [dla linii nr 49] pozwoli na określenie zakresu prac i niezwłoczne przystąpienie do robót budowlanych w przypadku zabezpieczenia środków finansowych na ten cel – przekonuje jednak przedstawiciel PKP PLK. Nie wiadomo, kiedy dokładnie mogłyby ruszyć kompleksowe prace.

Peron w Łomży i tak nie spełniał współczesnych standardów

Nie oznacza to, że na tej trasie nie były wykonywane żadne roboty. – Na linii Śniadowo – Łomża realizowane są aktualnie przewozy towarowe. W ubiegłym roku PKP PLK prowadziły tam bieżące prace utrzymaniowe, w ramach których wymieniono 430 podkładów – informuje Karol Jakubowski. Co ciekawe, stosunkowo niedawno zlikwidowano natomiast peron na stacji Łomża. – Nie był on wykorzystywany w ruchu pasażerskim przez lata i ze względu na zły stan techniczny obiektu i brak planów prowadzenia ruchu po linii przez przewoźników w 2017 r. został on rozebrany – usłyszeliśmy od przedstawiciela Polskich Linii Kolejowych.

Zaznaczył on przy tym, że sam peron znajdował się – nietypowo – w zarządzie PKP SA. – Obecnie budowane i przebudowywane perony mają inny standard niż obiekt rozebrany. Są przygotowywane z myślą o dostępności dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się – dodał.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Trwa rozbiórka pętli w Ozorkowie. „Porządkujemy teren po tramwaju”

Zintegrowany transport

Trwa rozbiórka pętli w Ozorkowie. „Porządkujemy teren po tramwaju”

Kasper Fiszer 29 lipca 2023

Po 29 latach kolej wraca do Zegrza

Pasażer

Po 29 latach kolej wraca do Zegrza

inf pras. 05 czerwca 2023

Można zaczynać projektowanie rewitalizacji linii kolejowej do Łomży

Infrastruktura

Ruszą przygotowania do rewitalizacji linii kolejowej do Łomży

Infrastruktura

Zobacz również:

Trwa rozbiórka pętli w Ozorkowie. „Porządkujemy teren po tramwaju”

Zintegrowany transport

Trwa rozbiórka pętli w Ozorkowie. „Porządkujemy teren po tramwaju”

Kasper Fiszer 29 lipca 2023

Po 29 latach kolej wraca do Zegrza

Pasażer

Po 29 latach kolej wraca do Zegrza

inf pras. 05 czerwca 2023

Można zaczynać projektowanie rewitalizacji linii kolejowej do Łomży

Infrastruktura

Ruszą przygotowania do rewitalizacji linii kolejowej do Łomży

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5