SNCF Voyageurs wprowadza nową ofertę TGV InOui na trasie między Francją a Hiszpanią. Oznacza to koniec współpracy między francuskim a hiszpańskim przewoźnikiem Renfe, którzy wspólnie oferowali tę usługę od 2013 roku. Sprzedaż biletów w nowej formule na połączenie Paryż – Barcelona uruchamiane od 11 grudnia 2022 roku już trwa.
Od 11 grudnia SNCF Voyageurs uruchamia między Paryżem a Hiszpanią połączenia TGV InOui. Od zwykłego TGV różnią się podwyższonym standardem i większą prędkością z jaką składy pokonują trasę. Podróżni będą mogli dotrzeć do Barcelony dzięki dwóm połączeniom oferowanym w obie strony z Paryża Gare de Lyon przez Valence, Nîmes, Montpellier, Sète, Agde, Béziers, Narbonne, Perpignan, Figuères, Gironę do Barcelony Sants.
Poniżej siedmiu godzin w pociągu
Do dyspozycji klientów ma być jeszcze trzecia para połączeń – sezonowa – która uzupełni ofertę latem 2023 roku. Podróż pociągami TGV InOui na dystansie tysiąca kilometrów z Paryża do Barcelony ma zabrać ok. 6 godz. i 35 minut. Otwarcie sprzedaży biletów podzielono na dwa etapy. Od 18 października ruszyła oferta biletów dla wszystkich taryf i biletów międzynarodowych. Od 2 listopada będzie dostępna oferta dla osób realizujących częste podróże oraz korzystających z karty Avantage (30 proc. upustu) i grup.
Bilety w drugiej klasie mają być dostępne już od 39 euro, zaś w pierwszej od 49 euro. Oferta dla maluchów umożliwia bezpłatne podróżowanie dziecka na kolanach opiekuna w wieku od 0 do 3 lat. Nad komfortem przejazdu ma czuwać drużyna konduktorska, która będzie się posługiwać trzema językami – francuskim, angielskim i hiszpańskim. Składy mają zyskać dwujęzyczne oznakowanie (w języku francuskim i hiszpańskim) na pokładzie, aby lepiej kierować klientów. Zerwana współpraca
Bilety Interrail i Eurail są ważne na pokładzie TGV InOui na trasie Francja – Hiszpania. Rezerwacja miejsca kosztuje od 25 do 35 euro w 1. lub 2. klasie.
Warto podkreślić, że od 2013 roku kursowały bezpośrednie usługi pasażerskie z Paryża do Barcelony – bez konieczności przesiadek. Realizował je skład TGV – we współpracy SNCF i Renfe. Francuski przewoźnik poinformował w lutym, że zamierza zerwać umowę z hiszpańskim partnerem z powodu „braku rentowności”. Podobną sytuację obserwowaliśmy wraz z zerwaniem współpracy między SNCF i Trenitalia na trasie Paryż – Turyn – Mediolan, kiedy obaj operatorzy również zawiesili wspólną firmę Artesia w 2011 roku.
– Renfe prawdopodobnie wolałby kontynuować, ale nie znaleźliśmy satysfakcjonującego porozumienia widzianego z perspektywy naszych interesów. Od 10 lat nastąpił postęp, ale połączenia Paryż – Barcelona nigdy nie były opłacalne i nie chcemy nadal tracić pieniędzy – wyjaśniał w lutym tego roku kierownik Voyages SNCF. Wraz z pierwszą falą Covid popyt na bilety spadł nawet o 72 proc. w 2020 r. w porównaniu z 2019 r., a następnie o 59 proc. w zeszłym roku.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.