Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

SNCF przeprasza się z wagonami. Wmocnią siatkę połączeń Ouigo

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-09-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
SNCF przeprasza się z wagonami. Wmocnią siatkę połączeń Ouigo
fot. M. SzymajdaWagon Corail w SNCF
Francuskie państwowe koleje SNCF i jej spółka córka odpowiedzialna dotąd za uruchamianie szybkich pociągów pod ekonomiczną marką Quigo, zacznie prowadzić pociągi zestawione ze starszych wagonów i lokomotyw.

Od pewnego czasu Ouigo poszukiwała możliwości rozszerzenia siatki połączeń o nowe relacje. Spółka otrzymuje jednak od SNCF tabor dużych prędkości, który nie jest już pierwszej młodości, a zakupów nowego, na który trzeba oczekiwać latami, na razie nie wchodzi w grę w wypadku Ouigo. 

Dlatego pomysłem na powiększenie siatki połączeń ma być wprowadzenie do ruchu starszych wagonów Corail z przełomu lat 70 i 80-tych, które wcześniej kursowały w pociągach pośpiesznych spółki matki - SNCF. Polskich czytelników może zdziwić to, że te wagony wyposażone są we w miarę nowoczesne hamulce tarczowe, są bardzo dobrze wyciszone, mają klimatyzację i pozwalają na podróż z prędkością 200 km/h. Po drobnych modernizacjach, podobnych do tych które przeszły wagony Kolei Austriackich kupione za niewielkie pieniądze przez Koleje Czeskie, przez około 10 lat wciąż będą mogły być eksploatowane.

Nowe pociągi zestawione z wagonów i lokomotywy będą kursować pod marką Vitesse Classique. Na początek zobaczymy je na trasie Paryż – Nantes (3 pary pociągów po dwóch różnych trasach – przez Chartres lub Saumur, gdzie maksymalne prędkości będą wynosiły od 130 do 200 km/h) i Paryż – Lyon (2 pary pociągów kursujące z maksymalną prędkość – 160 km/h). Będą to w 100% komercyjne pociągi, bez dopłat ze strony państwa.

Ouigo uważa, że także wolniejsze pociągi, mogą stanowić znakomitą alternatywę dla podróży własnym autem, a zwłaszcza autobusem. Model działania Ouigo przypomina tanie linie lotnicze, albo np. Flixtrain. Ceny biletów zaczynają się od 10 euro, ale dopłacimy np. za dodatkowy bagaż czy wybór miejsca. Wnętrza odświeżonych wagonów będą miały tylko jedną klasę. Bilety można będzie kupić tylko przez internet.

Przypomnijmy, że także SNCF zdecydowało się na modernizację starszych wagonów, z myślą o rozwoju siatki połączeń nocnych.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Francja: Tanie połączenia OuiGo nareszcie w centrum Paryża

Pasażer

Francja wydłuża trasy tanich połączeń KDP. Będzie więcej wygód dla pasażerów

Koleje Dużych Prędkości

Zobacz również:

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Mikołaj Kobryński 15 lipca 2023

Francja: Tanie połączenia OuiGo nareszcie w centrum Paryża

Pasażer

Francja wydłuża trasy tanich połączeń KDP. Będzie więcej wygód dla pasażerów

Koleje Dużych Prędkości

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5