Partnerzy serwisu:
Tabor

SM42-18D Newagu dla PKP Intercity: Dane techniczne

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Data publikacji:
13-06-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy/Newag

Podziel się ze znajomymi:

TABOR
SM42-18D Newagu dla PKP Intercity: Dane techniczne
Wczoraj informowaliśmy, że nowosądecki Newag dostarczył do PKP Intercity pierwszą lokomotywę z partii 20 modernizowanych jednostek. Dziś publikujemy szczegółowe dane techniczne tego pojazdu.

- Lokomotywy te do druga generacja modernizacji lokomotyw spalinowych SM42 nowosądeckiego Newagu. Zastosowano w nich nowoczesne i sprawdzone rozwiązania techniczne i funkcjonalne w oparciu o doświadczenia z wcześniej zmodernizowanych lokomotyw, których wyprodukowaliśmy ponad 150 egzemplarzy. Eksploatowane są przez wielu polskich przewoźników kolejowych, a zastosowane rozwiązania projektowe oraz wzornictwo odpowiada nowym lokomotywom - mówi Maciej Górowski, zastępca kierownika Działu Badań i Rozwoju Newag S.A.

Dane techniczne SM42-18D:

  • Wykonawca modernizacji: Newag S.A.
  • Typ: 18D (od SM42-3001)
  • Układ osi: Bo-Bo
  • Szerokość toru: 1435 mm
  • Rodzaj przekładni: Elektryczna AC/DC
  • Całkowita długość ze zderzakami: 14 240 mm
  • Rozstaw osi skrajnych: 10 100 mm
  • Rozstaw czopów skrętu: 7 500 mm
  • Rozstaw osi wózka: 2 600 mm
  • Średnica kół (na okręgu tocznym): 1 100 mm
  • Największa szerokość: 3 130 mm
  • Maksymalna wysokość: 4 440 mm
  • Masa własna: 69 000 kg
  • Siła pociągowa przy rozruchu: 220 kN
  • Prędkość maksymalna: 90 km/h
  • Prędkość ciągła: 13,5 km/h
  • Typ silnika spalinowego: C18 ACERT stage IIIB
  • Moc znamionowa: 563 kW (765 KM)
  • Znamionowa prędkość obrotowa: 1800 obr/min
  • Obroty biegu jałowego: 600 obr/min
  • Ilość i układ cylindrów: 6L
  • Zużycie paliwa na biegu jałowym: 4,5 l/h
  • Jednostkowe zużycie paliwa: 220,4 g/kWh
  • Typ silnika trakcyjnego: Lsa 430 (kl. iz. H)
  • Moc silnika trakcyjnego: 173 kW
  • Jazda akumulatorowa: zasobnik energii Inteco S.A.
  • Układ hamulcowy: Knorr-Bremse
  • Sprężarka: SL40 Knorr-Bremse
  • Prądnica główna: EMIT Ghp 400M4C [moc znamionowa  621kVA (800V/737,5A)]
  • Prądnica pomocnicza: Ghp 315S4-1 Emit [moc znamionowa prądnicy pomocniczej: 53kVA (400V/79,4A); 75kVA (400V/108A)]
  • Sterowanie mikroprocesorowe, falowniki, prostowniki i superkondensator rozruchowy: Inteco S.A.

Do standardu 18D zostanie zmodernizowanych 10 z 20 lokomotyw SM42 w ramach zamówienia złożonego przez PKP Intercity. Pozostałe 10 zostanie przebudowanych do typu 6Dl, lokomotywy dwuagregatowej.

 

Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
WAGO
SIMKOL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5