Wczoraj informowaliśmy, że nowosądecki Newag dostarczył do PKP Intercity pierwszą lokomotywę z partii 20 modernizowanych jednostek. Dziś publikujemy szczegółowe dane techniczne tego pojazdu.
- Lokomotywy te do druga generacja modernizacji lokomotyw spalinowych SM42 nowosądeckiego Newagu. Zastosowano w nich nowoczesne i sprawdzone rozwiązania techniczne i funkcjonalne w oparciu o doświadczenia z wcześniej zmodernizowanych lokomotyw, których wyprodukowaliśmy ponad 150 egzemplarzy. Eksploatowane są przez wielu polskich przewoźników kolejowych, a zastosowane rozwiązania projektowe oraz wzornictwo odpowiada nowym lokomotywom - mówi Maciej Górowski, zastępca kierownika Działu Badań i Rozwoju Newag S.A.
Dane techniczne SM42-18D:
-
Wykonawca modernizacji: Newag S.A.
-
Typ: 18D (od SM42-3001)
-
Układ osi: Bo-Bo
-
Szerokość toru: 1435 mm
-
Rodzaj przekładni: Elektryczna AC/DC
-
Całkowita długość ze zderzakami: 14 240 mm
-
Rozstaw osi skrajnych: 10 100 mm
-
Rozstaw czopów skrętu: 7 500 mm
-
Rozstaw osi wózka: 2 600 mm
-
Średnica kół (na okręgu tocznym): 1 100 mm
-
Największa szerokość: 3 130 mm
-
Maksymalna wysokość: 4 440 mm
-
Masa własna: 69 000 kg
-
Siła pociągowa przy rozruchu: 220 kN
-
Prędkość maksymalna: 90 km/h
-
Prędkość ciągła: 13,5 km/h
-
Typ silnika spalinowego: C18 ACERT stage IIIB
-
Moc znamionowa: 563 kW (765 KM)
-
Znamionowa prędkość obrotowa: 1800 obr/min
-
Obroty biegu jałowego: 600 obr/min
-
Ilość i układ cylindrów: 6L
-
Zużycie paliwa na biegu jałowym: 4,5 l/h
-
Jednostkowe zużycie paliwa: 220,4 g/kWh
-
Typ silnika trakcyjnego: Lsa 430 (kl. iz. H)
-
Moc silnika trakcyjnego: 173 kW
-
Jazda akumulatorowa: zasobnik energii Inteco S.A.
-
Układ hamulcowy: Knorr-Bremse
-
Sprężarka: SL40 Knorr-Bremse
-
Prądnica główna: EMIT Ghp 400M4C [moc znamionowa 621kVA (800V/737,5A)]
-
Prądnica pomocnicza: Ghp 315S4-1 Emit [moc znamionowa prądnicy pomocniczej: 53kVA (400V/79,4A); 75kVA (400V/108A)]
-
Sterowanie mikroprocesorowe, falowniki, prostowniki i superkondensator rozruchowy: Inteco S.A.
Do standardu 18D zostanie zmodernizowanych 10 z 20 lokomotyw SM42 w ramach zamówienia złożonego przez PKP Intercity. Pozostałe 10 zostanie przebudowanych do typu 6Dl, lokomotywy dwuagregatowej.