Partnerzy serwisu:
Pasażer

Słupsk-Szczecinek, Kościerzyna-Chojnice. Dramatyczny rozkład jazdy. Winne PLK?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-08-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
pr, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Słupsk-Szczecinek, Kościerzyna-Chojnice. Dramatyczny rozkład jazdy. Winne PLK?
W porannym szczycie nie można dojechać pociągiem do Chojnic od strony Kościerzyny i do Szczecinka od strony Słupska. Władze woj. pomorskiego tłumaczą, że winny jest zły stan infrastruktury tych linii.

Obecnie do liczącego 40 tys. mieszkańców Szczecinka pierwszy pociąg od strony Słupska przyjeżdża o godz. 9.40. Z kolei do Chojnic, także liczących 40 tys. mieszkańców, pierwszy pociąg od strony Kościerzyny przyjeżdża o godz. 10.40 (w porannym szczycie, ale tylko w dni nauki szkolnej, kursuje pociąg Brusy-Chojnice). Taka oferta w żaden sposób nie zaspokaja potrzeb osób chcących podróżować do Szczecinka czy Chojnic pociągami.

W efekcie, frekwencja jest mizerna. W pociągach z Chojnic w kierunku Kościerzyny odjeżdża obecnie, w popołudniowym szczycie, po kilka-kilkanaście osób. Nawet biorąc pod uwagę okres wakacyjny, jest to wynik dramatycznie zły.

Jaka jest przyczyna tego stanu rzeczy? Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego winę zrzuca w dużej mierze na PKP PLK. – Niestety na obu liniach komunikacyjnych oferta jest w dużej mierze uzależniona od postawy zarządcy infrastruktury. Np. na odcinku Szczecinek-Słupsk nie jest możliwe spełnienie w pełni oczekiwań mieszkańców województwa z uwagi m.in. na brak czynnych posterunków ruchu. Na odcinku liczącym 105 km funkcjonuje tylko jeden, na stacji Miastko. Ponadto stan techniczny infrastruktury zarówno na odcinku Chojnice-Kościerzyna, gdzie mamy do czynienia z niską prędkością szlakową, jak i na odcinku Szczecinek-Słupsk, z mocno ograniczoną przepustowością linii kolejowej nr 405, jest krytyczny – zauważa w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” Małgorzata Pisarewicz, rzeczniczka Urzędu Marszałkowskiego Woj. Pomorskiego.

4 lata od wypadku w Korzybiu

W 2010 r. w Korzybiu, na trasie Słupsk-Szczecinek, doszło do czołowego zderzenia pociągów, w wyniku którego zniszczone zostały urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Do dziś są one nieczynne. To wówczas zlikwidowany został poranny pociąg Słupsk-Szczecinek.

Natomiast poranny pociąg Kościerzyna-Chojnice został najpierw zastąpiony kolejową komunikacją autobusową, a później został zawieszony całkowicie.

Małgorzata Pisarewicz dodaje, że obie linie są objęte Planu Zrównoważonego Rozwoju Publicznego Transportu Zbiorowego dla Województwa Pomorskiego, co oznacza, że planowanie transportu zbiorowego w kolejnych latach powinien się odbywać w oparciu o te linie. – Dalszy układ połączeń uzależniony jest jednak od popytu na usługi publicznego transportu zbiorowego. A ten z kolei uzależniony jest od stanu infrastruktury. Nie mamy obecnie informacji od PKP PLK na temat ewentualnej poprawy tego stanu na liniach 211 i 405 – zauważa Małgorzata Pisarewicz.

Nadzieja w studium wykonalności

W tym ostatnim kontekście należy jednak wspomnieć, że Zarząd Woj. Pomorskiego przekazał PLK 1,1 mln zł dotacji na studium wykonalności modernizacji linii 405 na odcinku Szczecinek – Słupsk – Ustka. Dokument ma być gotowy do końca przyszłego roku. Natomiast przynajmniej fragment linii 211 (Kościerzyna-Lipusz) będzie być może rewitalizowany w związku z planami wydłużenia Pomorskiej Kolei Metropolitalnej o odcinek Kościerzyna-Lipusz-Bytów.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Dworzec w Szczecinku w rejestrze zabytków?

Infrastruktura

Dworzec w Szczecinku w rejestrze zabytków?

http://temat.net 12 września 2013

Fundusze RPO pomogą w modernizacji linii kolejowej Szczecinek-Runowo Pomorskie

Biznes

Fundusze RPO pomogą w modernizacji linii kolejowej Szczecinek-Runowo Pomorskie

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 23 stycznia 2015

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Dworzec w Szczecinku w rejestrze zabytków?

Infrastruktura

Dworzec w Szczecinku w rejestrze zabytków?

http://temat.net 12 września 2013

Fundusze RPO pomogą w modernizacji linii kolejowej Szczecinek-Runowo Pomorskie

Biznes

Fundusze RPO pomogą w modernizacji linii kolejowej Szczecinek-Runowo Pomorskie

Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego 23 stycznia 2015

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5