Od 18 czerwca będzie można już kupić bilety na Pociąg Słoneczny z Warszawy do Trójmiasta i Ustki, który będzie kursować od 24 czerwca do 3 września 2023 r Ceny połączenia przyciągają do skorzystania z oferty.
„Słoneczny” jeździ w sezonie letnim z Warszawy do Trójmiasta od 2004 roku, wydłużoną trasę do Ustki ma od 2015 roku. Kursowanie nadmorskiego pociągu Kolei Mazowieckich wstrzymano tylko w 2020 i 2021 roku, z uwagi na zagrożenie pandemiczne i brak możliwości sprzedaży wyłącznie biletów na miejsca siedzące. W ubiegłym roku w weekendy, ze względu na bardzo duże zainteresowanie, pociąg był już bisowany na odcinku Warszawa – Trójmiasto – Warszawa. Podobnie będzie w tym roku.
Czas przejazd z Warszawy Centralnej wyniesie 3 godziny i 12 minut i będzie podobny do pociągów IC. Od części z nich pojedzie nawet o kilka do kilkunastu minut szybciej (Słoneczny może kursować z prędkością 160 km/h, a niektóre pociągi TLK - tylko 125 km/h). Z Warszawy do Ustki dojedziemy natomiast w niecałe 6 godzin. Tutaj PKP Intercity nie konkuruje z Kolejami Mazowieckimi, bowiem bezpośrednich pociągów nie uruchamia. W najlepszy wypadku trzeba przesiąść się w Słupsku z Pendolino na pociąg regionalny, ale wtedy podróż będzie nawet trzy razy droższa niż Słonecznym.
Bilet normalny do Trójmiasta będzie nas kosztować 60 złotych, do Ustki – 75 złotych. W tym roku będzie można kupić tańsze bilety także na odcinek Słupsk – Ustka i Słupsk – Trójmiasto. O szczegółach oferty i zmianach w rozkładzie jazdy, jakie będą miały miejsce latem –
piszemy tutaj. – 18 czerwca 2023 r., rozpocznie się przedsprzedaż biletów na wakacyjne pociągi Kolei Mazowieckich – „Słoneczny” i „Słoneczny – BIS”. Zakup biletu będzie możliwy przez kasy biletowe, biletomaty, aplikacje mobilne, oraz w systemie sprzedaży internetowej, a w dniu przejazdu także u kierownika pociągu (jeśli na stacji nie ma kasy, cena biletu kupionego u załogi będzie taka sama) – napisały Koleje Mazowieckie. W pociągu nie ma jednak miejscówek, więc biletu nie trzeba kupować w przedsprzedaży. Rowery w pociągu wozimy bezpłatnie.
Jak co roku Pociąg Słoneczny o Słoneczny Bis będzie dobrą alternatywą dla pociągów PKP Intercity. Tym bardziej, że cena bazowa dla pociągów IC i TLK na trasie Warszawa - Trójmiasto to 71 złotych, a za bilet w Pendolino zapłacimy (w sezonie letnim promocji na szybkie połączenia jest niewiele) 169 złotych i pojedziemy nim z centrum stolicy do Trójmiasta średnio 20 minut szybciej niż Słonecznym, bo rozkłady jazdy IC na trasie do Trójmiasta są najgorsze od lat, pomimo wprowadzenia na znacznej części trasy możliwości kursowania z prędkością 200 km/h (zapytaliśmy o powody takiego trasowania pociągów PKP Intercity).