Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Śląskie: Zakres prac na „Węglówce” zwiększony o ok. 30 proc.

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
28-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
26-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Śląskie: Zakres prac na „Węglówce” zwiększony o ok. 30 proc.
fot. elot360 (Eryk Duński), CC BY 4.0, commons.wikimedia.orgNowy przystanek kolejowy Bytom Stroszek
Wykonawca modernizacji linii kolejowej 131 na odcinku Chorzów – Nakło Śląskie informuje o znaczącym rozszerzeniu zakresu robót względem pierwotnych planów PKP PLK. W związku z tym termin oddania inwestycji uległ wydłużeniu. Zadanie jest jednak prowadzone zgodnie ze zaktualizowanym harmonogramem.

Kilka tygodni temu został otwarty nowy przystanek kolejowy Bytom Stroszek położony na linii 131 Chorzów Batory – Tczew. Budowa obiektu była częścią trwającej wciąż modernizacji śląskiego odcinka historycznej Magistrali Węglowej pomiędzy Chorzowem a Nakłem Śląskim. Zarządca infrastruktury zapowiedział wówczas, że cała inwestycja zakończy się jeszcze w tym roku.

PORR: Nie ma opóźnienia, jest zwiększony zakres prac

Oznacza to istotną zmianę w stosunku do pierwotnego harmonogramu. W 2020 r. PKP Polskie Linie Kolejowe informowały bowiem, że finał prac przewidziano na rok 2024. Wykonawca zadania podkreśla natomiast, że korekta terminarza wynika z istotnych zmian w zakresie robót, jakich dokonał inwestor.

– W trakcie realizacji zadania zamawiający zlecił nam jako generalnemu wykonawcy szereg zadań dodatkowych – mówi Marta Czerwińska z Działu Komunikacji PORR. Skutkowało to zawarciem aneksów terminowych, które wydłużyły czas na ukończenie robót o 17 miesięcy. Według szacunków wykonawcy zakres zadania wzrósł o ponad 30%. Dodatkowy czas na realizację inwestycji jest zatem proporcjonalny do wielkości prac nieujętych w pierwotnym projekcie.

– Nie można więc mówić o opóźnieniu w realizacji zadania, a o przesunięciu terminu jego wykonania – przekonuje przedstawicielka PORR. Argumentuje ona, że zmiana zakresu prac na stacjach Bytom, Chorzów Stary i Radzionków obejmująca budowę dodatkowych rozjazdów wiązała się z koniecznością rozszerzenia robót z innych branż, w tym elektroenergetycznej i związanej ze sterowaniem ruchem kolejowym. W Bytomiu dodatkowo zlecono pewne roboty w obrębie zabytkowej hali peronowej – np. w zakresie przeszklonego dachu.

Nasypy wymagały dodatkowych wzmocnień

W Radzionkowie, Radzionkowie Rojcy i Bytomiu zmienione zostały rozwiązania projektowe dojść na perony, a w Bytomiu także w tunelu przejścia podziemnego. Ponadto konieczne okazało się wykonanie nieprzewidzianych wzmocnień nasypów kolejowych. Niezbędne było też uregulowanie stanów prawnych wybranych działek poprzez decyzję o ustaleniu lokalizacji linii kolejowej (ULLK).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5