Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Śląskie: Za miesiąc powróci naprawiany Flirt

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
24-07-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
dl, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Śląskie: Za miesiąc powróci naprawiany Flirt
Ostatni z czterech śląskich pociągów typu Flirt, który po wykolejeniu w 2010r. przechodził naprawę, wkrótce zostanie przekazany najpierw Przewozom Regionalnym, a potem w dzierżawę przejmą go Koleje Śląskie. Sama naprawa zakończyła się jeszcze w marcu.

Właścicielem 4 niskopodłogowych pojazdów ezt Flirt jest samorząd województwa śląskiego. Składy zostały zamówione w 2006 roku na łączną kwotę 88 mln zł. Na torach województwa pojawiły się w 2008 roku. Wykolejony pojazd został wyłączony z ruchu w dniu wykolejenia, czyli 18 sierpnia 2010 roku. W celu przeprowadzenia naprawy został on przewieziony do Szwajcarii. Naprawę przeprowadził Stadler Winterthur AG w Szwajcarii.

Według wstępnych deklaracji Stadler Wintertour, dostawa pociągu Flirt powinna nastąpić pod koniec sierpnia lub w pierwszej połowie września. Pojazd zostanie przetransportowany ze Szwajcarii (gdzie przeszedł naprawę) do dotychczasowego użytkownika - Przewozów Regionalnych. Kolejnym krokiem będzie odbiór techniczny przez Województwo Śląskie. – Zgodnie z umową dzierżawy Przewozy Regionalne są zobowiązane do oddania pociągu w stanie niepogorszonym w stosunku do normalnej eksploatacji przed wypadkiem – powiedział Witold Trólka z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego.

Ubezpieczenie pokryło koszty naprawy

Elektryczny zespół trakcyjny EN75-003 Flirt był użytkowany przez Przewozy Regionalne i obsługiwał trasę Szybkiej Kolei Regionalnej Katowice – Tychy Miasto. Wykoleił się 18 sierpnia 2010 roku o godzinie 10:50 na linii nr 139, w pobliżu Tychów Przyczyną wypadku była nadmierna prędkość na rozjeździe kolejowym w okolicach Mąkołowca. Nikt z pasażerów nie ucierpiał poważnie, ale pociąg został w dużym stopniu zniszczony. Naprawy wymagały m.in. podwozia, wózki, systemy hydrauliczne, elektryczne, elektroniczne, pojawiły się uszkodzenia lakieru itp. Szacowane na kilkanaście milionów złotych szkody pokrył ubezpieczyciel.

– Dokładny koszt remontu nie jest znany województwu śląskiemu, gdyż naprawa pojazdu odbywa się na podstawie umowy zawartej przez Przewozy Regionalne. Z informacji przekazanych przez Przewozy Regionalne wynika, iż koszt naprawy zostanie pokryty przez ubezpieczyciela. Zgodnie z wstępną wyceną powypadkową dokonaną po wypadku przez Stadler Winterthur AG koszt rozmontowania, sprawdzenia powypadkowego, naprawy i zmontowania wykolejonego pojazdu oraz transportu do Szwajcarii i z powrotem może wynieść kilkanaście milionów złotych – mówi Witold Trólka.

Pojedzie w Kolejach Śląskich

Po zakupie pociągów Flirt przez województwo, wszystkie cztery zostały oddane w dzierżawę Przewozom Regionalnym. Tabor ten został ubezpieczony przez przewoźnika. Od października 2011 roku trzy składy jeżdżą pod szyldem Kolei Śląskich. Czwarty, który uległ wykolejeniu, po przeprowadzeniu naprawy w Szwajcarii, zostanie oddany województwu śląskiemu przez Przewozy Regionalne w III kwartale tego roku. Po przekazaniu naprawionego pojazdu województwu śląskiemu pojazd ten zostanie wydzierżawiony Kolejom Śląskim.

FLIRT to w języku niemieckim skrót od: flinker, leichter, innovativer, regional triebzug, czyli: szybki, lekki, innowacyjny, regionalny zespół trakcyjny. Pociąg mierzy 74 m długości i posiada 212 miejsc siedzących oraz 284 miejsca stojące. Jest wygodny i energooszczędny. Może rozwijać prędkość 160 km/h. W członie środkowym znajduje się pomieszczenie wielofunkcyjne na wózki dziecięce, rowery i duży bagaż. Są w nim również stanowiska dla wózków inwalidzkich oraz składane siedzenia dla osób niepełnosprawnych. W każdym pojeździe znajduje się toaleta, także dostosowana do potrzeb niepełnosprawnych.

Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Tabor i technika

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Michał Szymajda 18 stycznia 2024

Nowe pociągi Stadlera wyjeżdżają na tory metra w Glasgow

Tabor i technika

Do Gery pojadą nowe tramwaje. Umowa ze Stadlerem podpisana

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Tabor i technika

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Michał Szymajda 21 grudnia 2023

Zbudowany w Polsce Flirt dla Serbii testowany w Czechach [zdjęcia]

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

Pozostałe z wątku:

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Tabor i technika

Włosi kupią kolejne wodorowe pociągi na wąski tor

Michał Szymajda 18 stycznia 2024

Nowe pociągi Stadlera wyjeżdżają na tory metra w Glasgow

Tabor i technika

Do Gery pojadą nowe tramwaje. Umowa ze Stadlerem podpisana

Zintegrowany transport

Zobacz również:

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Tabor i technika

Wszystkie dwanaście Flirtów od Stadlera w parku taborowym PKP Intercity

Michał Szymajda 21 grudnia 2023

Zbudowany w Polsce Flirt dla Serbii testowany w Czechach [zdjęcia]

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Tabor i technika

Koleje Austriackie kupiły akumulatorowe Flirty

Michał Szymajda 17 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5