Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Śląskie: Modernizacja trasy Będzin – Katowice – Zebrzydowice bez opóźnień

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
07-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Śląskie: Modernizacja trasy Będzin – Katowice – Zebrzydowice bez opóźnień
fot. Katarzyna Głowacka/PKP PLK
Prace modernizacyjne na ciągu linii łączących konurbację górnośląską z granicą państwa w Zebrzydowicach toczą się bez większych opóźnień. Wszyscy wykonawcy powinni zakończyć roboty w 2027 r. PKP PLK zapewniają, że wówczas pasażerowie odczują znaczną poprawę możliwości transportowych, zwłaszcza na obszarze Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii.

Na terenie województwa śląskiego aktualnie toczy się szereg prac modernizacyjnych mających doprowadzić do zwiększenia roli kolei w transporcie pasażerskim i towarowym. Według danych PKP PLK spółka prowadzi tam aktualnie 27 inwestycji będących na etapie prac projektowych lub budowlanych. Łączna wartość środków unijnych i budżetowych przeznaczonych na te zadania to ok. 14 mld zł.

Kluczowe jest odseparowanie ruchu aglomeracyjnego

Największe z przedsięwzięć to przebudowa ciągu linii kolejowych Będzin – Sosnowiec – Katowice – Tychy – Pszczyna – Zabrzeg – Zebrzydowice – granica państwa. Prace będą kosztować w sumie 7 mld zł i są dofinansowane z unijnego programu CEF Łącząc Europę. – Dobudowa nowych torów i oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego na węźle katowickim poprawi przepustowość, dzięki czemu zwiększy się częstotliwość kursowania pociągów – zapowiada Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Znaczną zmianą ma być też przyspieszenie ruchu – pasażerskiego do 160, a towarowego do 120 km/godz. Pasażerowie mają skorzystać także na budowie kilku nowych przystanków i modernizacji tych istniejących. Poziom bezpieczeństwa ma zaś wzrosnąć m. in. dzięki nowym urządzeniom sterowania.

Wszystkie kontrakty mają zakończyć się w 2027 r.

Jak wynika z harmonogramu przedstawionego nam przez PKP PLK, dotychczas roboty realizowane są bez większych opóźnień, które wpływałyby na termin finalizacji inwestycji. Modernizacja ciągu podzielona jest na cztery odcinki. W każdym przypadku aktualnie zakłada się zakończenie prac w roku 2027, a więc zgodnie z pierwotnymi założeniami.

Pierwszy z fragmentów zaczyna się w Będzinie, a kończy – w Katowicach Szopienicach Południowych. Wykonawcą jest tam ZUE, które otrzyma 785,1 mln zł netto (965,7 mln zł brutto). Pomiędzy katowickimi stacjami Szopienice Płd. i Piotrowice roboty wykona konsorcjum Torpol – Intop (wartość to aż 3,402 mld zł netto, czyli 4,184 mld zł brutto). Na odcinku Tychy – Most Wisła – Goczałkowice odpowiedzialnym za roboty jest Budimex, a kontrakt opiewa na 960,3 mln zł. Od Zabrzegu do Zebrzydowic prace za ok. 1,9 mld zł przeprowadzi zaś konsorcjum Trakcja – PPMT – Alstom-ZWUS.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Bytom: PKP PLK otwierają przystanek Stroszek

Infrastruktura

Trwa remont przystanków między Tomaszowem a Radomiem

Infrastruktura

Zobacz również:

Alstom zmodernizuje sterowanie ruchem kolejowym w aglomeracji katowickiej

Infrastruktura

Alstom zmodernizuje sterowanie ruchem kolejowym w aglomeracji katowickiej

inf. pras. Alstom 04 sierpnia 2024

Utrudnienia w Trójmieście od czerwca

Infrastruktura

Utrudnienia w Trójmieście od czerwca

Nasze Miasto, 19 maja 2011 19 maja 2011

Modernizacja E65 – historia niedokończona – cz. II

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Bytom: PKP PLK otwierają przystanek Stroszek

Infrastruktura

Trwa remont przystanków między Tomaszowem a Radomiem

Infrastruktura

Zobacz również:

Alstom zmodernizuje sterowanie ruchem kolejowym w aglomeracji katowickiej

Infrastruktura

Alstom zmodernizuje sterowanie ruchem kolejowym w aglomeracji katowickiej

inf. pras. Alstom 04 sierpnia 2024

Utrudnienia w Trójmieście od czerwca

Infrastruktura

Utrudnienia w Trójmieście od czerwca

Nasze Miasto, 19 maja 2011 19 maja 2011

Modernizacja E65 – historia niedokończona – cz. II

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5