Cztery śląskie Flirty przejdą naprawę P4. Jedyną ofertę na kompleksowy przegląd połączony z naprawą złożył ich producent.
To drugie podejście Kolei Śląskich do naprawy P4. Przewoźnik, jako pierwszy w Polsce, eksploatuje cztery pojazdy EN75, które dotarły do niego w 2008 roku. Jeden z zespołów trakcyjnych zdążył mieć w tym czasie poważny wypadek, po naprawie wrócił jednak do obsługi.
Stadler Service Polska chce otrzymać za wykonanie przeglądów 21,8 mln zł brutto. Oferta prawdopodobnie zostanie przez Koleje Śląskie przyjęta, gdyż jest niższa niż jego szacunki dotyczące kosztów napraw P4 Flirtów, które określono na 24 mln zł. brutto. Nikt inny nie zgłosił się do konkursu ofert.
Poza przeglądem określonym w DSU śląskie Flirty przejdą modernizację niektórych rozwiązań technicznych, np. w zakresie systemów elektronicznych. Stadler Service Polska po przeglądzie ustali na pojazdy 24-miesięczną gwarancję.
Obecnie Koleje Śląskie są na etapie odbioru ostatnich Elfów 2, które produkuje dla niego Pesa. Więcej na ten temat
można przeczytać tutaj.