Konsorcjum, w skład którego wchodzi Ove Arup & Partners International Limited Sp. z o.o. Oddział w Polsce oraz Centrum Naukowo-Techniczne Kolejnictwa, podpisało dziś kontrakt na wykonanie wstępnego studium wykonalności modernizacji i rozbudowy Katowickiego Węzła Kolejowego.
Wartość umowy to 632 tys. euro. Projekt jest finansowany w ramach programu transeuropejskiego sieci transportowej TEN-T. Okres realizacji to 430 dni od chwili podpisania kontraktu.
Podczas uroczystości podpisania umowy, dyrektor Andrzej Sitko, reprezentujący Arup, podkreślał wagę projektu. - Jest on ważny z trzech powodów - powiedział. - Po pierwsze, chcemy połączyć doświadczenia krajowe i międzynarodowe inżynierów z Arup i CNTK. Po drugie, projekt jest interesujący ze względu na jego wielowątkowość: technicznie, społecznie itd. A po trzecie, sam pochodzę ze Śląska i korzystałem z tego węzła wielokrotnie, przez wiele lat - powiedział Sitko.
Ze strony PKP PLK głos zabrał członek zarządu spółki, Paweł Dziwisz. - Mam nadzieję, że będzie to projekt nowatorski. Z przygotowywania takich koncepcji Arup jest przecież znany. Chciałbym, aby dla Śląska był to pierwszy tak kompleksowy projekt. Tam łączą się przecież trzy wielkie magistrale. Z tego powodu powinna tam funkcjonować kolej nowoczesna, służąca nie tylko mieszkańcom Śląska - zakończył Dziwisz.
* Kontrakt podpisali: Zbigniew Zarychta - członek zarządu PK PLK, Paweł Dziwisz - członek zarządu PKP PLK oraz Andrzej Sitko - dyrektor w Ove Arup Polska (fot. Rynek Kolejowy).