Także sejmik województwa śląskiego, wzorem dolnośląskiego, podjął uchwałę o wystąpieniu kapitałowym z Przewozów Regionalnych. Pieniądze będące równowartością udziałów w spółce woli przekazać na inwestycję w rozwój swojej siatki połączeń. Nie oznacza to, że Przewozy znikną z transportowej mapy Śląska.
Obecnie Przewozy Regionalne, których większościowy pakiet udziałów ma Agencja Rozwoju Przemysłu, stoi przed kolejnymi już przekształceniami. Ze spółki z ograniczoną odpowiedzialnością ma zmienić się w spółkę akcyjną. Taki model przekształceń forsuje ARP, jednak przy tej okazji poszczególne województwa zastanawiają się, czy nie zbyć akcji, które i tak nie dają im szans na partycypację w zyskach czy efektywną kontrolę nad finansami przewoźnika. Tym bardziej, że Śląsk,
podobnie jak Dolny Śląsk, ma już „swojego” przewoźnika.
Uchwałę o nieprzystępowaniu do nowej spółki śląscy radni wojewódzcy podjęli w poniedziałek. Będzie to oznaczało wystąpienie kapitałowe tego regionu z Polregio. Obecnie spółka ta wykonuje połączenia z województwa śląskiego do sąsiednich województw, choć nie tylko.
15 listopada zgromadzenie wspólników Przewozów Regionalnych powzięło uchwałę w sprawie przekształceń, ale głosowanie za uchwałą nie było równoznaczne ze złożeniem oświadczenia o uczestnictwie w nowej spółce. Śląsk szacuje, że cały posiadany pakiet udziałów w Polregio wart jest 22,16 mln zł. Wskazano, że kalkulacja opiera się na wyliczeniu wartości jednego udziału na 156,36 zł.
– W przypadku niezłożenia oświadczenia o uczestnictwie w spółce przekształconej woj. śląskie, jako udziałowiec Przewozów Regionalnych, ma roszczenie o wypłatę kwoty odpowiadającej wartości jego udziałów, zgodnie ze sprawozdaniem finansowym sporządzonym dla celów przekształcenia, z zastrzeżeniem, że kwota przeznaczona na wypłaty dla wspólników nie uczestniczących w spółce przekształconej nie może przekraczać 10 proc. wartości bilansu majątku spółki. Wartość udziałów województwa śląskiego w Przewozach Regionalnych szacowana jest w ten sposób na 22,16 mln zł – poinformowała Polska Agencja Prasowa.
Chęć kapitałowego wyjścia z Przewozów Regionalnych nie oznacza końca tej spółki na Śląsku. Przez następne lata wciąż będzie obsługiwać część tras w tym regionie.