PKP PLK szuka projektanta inwestycji na krótkich odcinkach linii 137 i 189 w konurbacji górnośląskiej. Towarzyszyć ma im zaprojektowanie trzech nowych łącznic o łącznej długości ponad 6 km. Inwestycja wchodząca w skład programu „Kolej Plus” ma stworzyć nowy ciąg aglomeracyjny do przewozów pasażerskich z Rudy Chebzia do Zabrza i Bytomia.
Projekt obejmuje budowę nowych odcinków między posterunkiem odgałęźnym Kuźnica a stacją Bytom (nieco ponad 3 km), łącznicy Ruda Śląska – podg Ruda Orzegów (1,8 km) i podg Kuźnica – podg Ruda Orzegów (1,4 km). Na stacji Ruda Chebzie mają powstać nowe tory o łącznie 1 km długości. Całości dopełni modernizacja linii 189 na niespełna 4-kilometrowym odcinku Ruda Chebzie – Kuźnica i linii 137 Ruda Śląska – Ruda Chebzie (ok. 3 km). Ta ostatnia w tytule zamówienia i w ogłoszeniu o przetargu została błędnie oznaczona jako 132.
Przystanek dla Bobrka w nowym miejscuCel inwestycji to poprawa dostępności kolei dla mieszkańców poszczególnych dzielnic Bytomia (Bobrek) i Rudy Śląskiej (Orzegów). Ludność Bobrka do 2014 r. mogła korzystać z przystanku Bytom Bobrek na linii 132 (zatrzymywały się na nim pociągi Bytom Gliwice), na którym jednak niedawno zlikwidowano krawędzie peronowe. Mieszkańcy mają zyskać możliwość dojazdu bezpośrednimi pociągami do Katowic, Zabrza i Gliwic. Ze stacji Bytom połączenia bezpośrednie mają dowozić do Rudy Śląskiej, Zabrza, Gliwic i Świętochłowic. Również prędkość maksymalna (80 km/h) będzie przystosowana do potrzeb ruchu aglomeracyjnego na krótkich odcinkach.
Maksymalny nacisk na oś ma wynosić 22,5 t. Długość peronów (w tym na nowych przystankach: Ruda Orzegów i Bytom ul. Zabrzańska) będzie zgodna ze standardami TSI P4. Odcinek linii 189, obecnie pozbawiony sieci trakcyjnej, ma zostać zelektryfikowany.
Przetargów na projekty jest więcejWykonawca powinien opracować koncepcję programowo-przestrzenną, projekty budowlane i wykonawcze oraz inne dokumenty konieczne do realizacji robót, a także uzyskać komplet zezwoleń. PKP PLK może skorzystać z prawa opcji i zlecić pełnienie nadzoru autorskiego podczas realizacji inwestycji.
Oferty można składać do 13 lutego. O wyniku przetargu zadecyduje cena.
Jak niedawno informowaliśmy, również w lutym upływa termin składania ofert na zaprojektowanie odbudowy linii do stacji Jastrzębie Zdrój oraz ciągu Katowice Murcki - Tychy.