Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

SKR Tychy: Już jutro otwarcie nowych przystanków kolejowych

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Autor:

UM Tychy

Data publikacji:
31-08-2012
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
UM Tychy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
SKR Tychy: Już jutro otwarcie nowych przystanków kolejowych
Wyposażone m.in. w automaty biletowe, monitoring, oświetlenie, wiaty rowerowe, windy oraz udogodnienia dla osób niepełnosprawnych trzy nowe przystanki kolejowe w Tychach gotowe na przyjęcie pasażerów. Otwarcie peronów – 1 września.

Budowa trzech nowych peronów: Tychy Lodowisko, Tychy Bielska, Tychy Grota- Roweckiego kosztowała ponad 28 milionów złotych (85 proc. tej kwoty to środki Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego) i trwała dwa lata. - Od samego początku zdawaliśmy sobie sprawę z tego, że realizacja tej inwestycji będzie dużym wyzwaniem dla miasta. Ale zmiany były konieczne. W 2008 roku na nowo uruchomiono w Tychach nieczynne od 2000 r. połączenie kolejowe Tychy Miasto – Katowice, a nowoczesne pociągi kontrastowały z przestarzałą, zdewastowaną infrastrukturą kolejową. Na modernizację jednego oraz budowę trzech nowych przystanków otrzymaliśmy dofinansowanie z Unii Europejskiej i rok później w 2011 roku rozpoczęliśmy prace budowlane - mówi Andrzej Kowol - prezes tyskiego PKM-u.

Nowe perony wyposażono w oświetlenie, wiaty rowerowe, system monitoringu, aktywną informację pasażerską, megafony i automaty biletowe. To nie wszystko. By ułatwić mieszkańcom dojście do przystanków zainstalowano windy, podjazdy (Tychy Zachodnie) i kładki dla pieszych (Tychy Lodowisko) umożliwiające bezpieczne przemieszczanie się pasażerów pomiędzy przystankami autobusowymi i kolejowymi. Wszystko po to, by zachęcić mieszkańców Tychów do korzystania z kolei. - Jestem  przekonany, że nowe perony się spodobają się mieszkańcom naszego miasta, a Szybka Kolej Regionalna będzie systematycznie zyskiwać nowych pasażerów.  Liczymy też, że marszałek wywiąże się ze swoich obietnic i skieruje na linię Tychy - Katowice lepszy niż dotychczas tabor – mówi Andrzej Dziuba – prezydent Tychów.

W mieście zmiany widać nie tylko na peronach. Dla potrzeb integracji transportu publicznego, zreorganizowano także istniejący system autobusowo-trolejbusowy. Stąd nowe lokalizacje niektórych przystanków komunikacji miejskiej i zmiana rozkładów jazdy, dostosowanych do kursujących pociągów, które od września pojadą średnio dwa razy na godzinę. - Rozkłady jazdy trolejbusów linii A zostaną zsynchronizowane z odjazdami (i przyjazdami) pociągów z przystanku kolejowego „Tychy Zachodnie, linii B zostają dostosowane do odjazdów pociągów z przystanku kolejowego „Tychy Lodowisko”, a linii E do odjazdów pociągów z przystanku „Tychy Grota Roweckiego” – wymienia Andrzej Ochman- dyrektor MZK w Tychach.

Zmianą ulegną także rozkłady jazdy czterech linii autobusowych, które podobnie jak rozkłady jazdy trolejbusów zostaną dostosowane do godzin odjazdów pociągów i częściej będą zatrzymywały się przy stacjach.  Dla przystanku Tychy Grota Roweckiego i stacji Tychy Zachodnie zostanie dopasowany rozkład jazdy linii 2 i 254. Od października zwiększona zostanie ilość kursów m.in. linii 291 i 696.

To jednak nie koniec zmian. Miesiąc po uruchomieniu nowych przystanków kolejowych zostanie ograniczona liczba autobusów na trasie Tychy Katowice. Z rozkładu jazdy znikną linie 400 i E-1. Jest to realizacja zapisów umowy o dofinansowanie, jakie miasto otrzymało na budowę przystanków oraz zapisów porozumienia z Zarządem Województwa Śląskiego w sprawie taryfy pomarańczowej. - Wielu mieszkańców wykorzystuje linie katowickie wyłącznie do podróży po mieście, np. z terenów przemysłowych do Hotelowca. Dotyczy to zwłaszcza linii nr 400, której trasa w dużej części pokrywa się z trasą linii nr 4. Z kolei linia E-1, wycofywana również z oferty przewozowej, jest linią pośpieszną, o charakterze dodatku do pozostałych połączeń. Ma charakter raczej komercyjnej linii międzymiastowej niż miejskiego transportu publicznego – mówi dyrektor Ochman.

Pasażerowie, którzy nie będą chcieli się jednak przesiąść się do pociągów, nadal będą mogli podróżować do Katowic liniami 1, 4, 14 i 36 (oraz linią 688 KZK GOP). Trasa linii 14 zostanie zmodyfikowana, tak by obsłużyć część przystanków z obecnej trasy linii 400 (ul. Dmowskiego, Grota-Roweckiego, Al. Niepodległości). Dla pasażerów korzystających z linii 400 na terenie Tychów zapewnione zostaną dodatkowe kursy tyskich linii miejskich.

Tychy – miasto, które od wielu lat prowadzi działania na rzecz unowocześnienia systemu transportowego, już przygotowują się do kolejnej inwestycji wspierającej integrację wszystkich środków transportu publicznego. Jeszcze w tym roku mają ruszyć prace przy budowie dwóch wielopoziomowych parkingów „Park&Ride”, z których jeden stanie obok wyremontowanego dworca, a drugi przy lodowisku, czyli przy początkowym i końcowym przystanku Szybkiej Kolei Regionalnej (SKR) relacji Tychy – Katowice. Parkingi mają być gotowe pod koniec 2013 roku.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKR w Tychach: rośnie sprzedaż biletu pomarańczowego

Biznes

SKR w Tychach: rośnie sprzedaż biletu pomarańczowego

dl, Rynek Kolejowy 03 października 2012

Projekt SKR Tychy nagrodzony

Warte uwagi

Projekt SKR Tychy nagrodzony

SKR Tychy 13 grudnia 2012

Tłok w SKR Tychy. Spokojnie, to tylko awaria

Pasażer

Tłok w SKR Tychy. Spokojnie, to tylko awaria

jm, Rynek Kolejowy 30 stycznia 2013

Tychy: Kolej wpływa na spadek liczby pasażerów komunikacji miejskiej

Zintegrowany transport

Zobacz również:

SKR w Tychach: rośnie sprzedaż biletu pomarańczowego

Biznes

SKR w Tychach: rośnie sprzedaż biletu pomarańczowego

dl, Rynek Kolejowy 03 października 2012

Projekt SKR Tychy nagrodzony

Warte uwagi

Projekt SKR Tychy nagrodzony

SKR Tychy 13 grudnia 2012

Tłok w SKR Tychy. Spokojnie, to tylko awaria

Pasażer

Tłok w SKR Tychy. Spokojnie, to tylko awaria

jm, Rynek Kolejowy 30 stycznia 2013

Tychy: Kolej wpływa na spadek liczby pasażerów komunikacji miejskiej

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5