Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

SKPL znów kupuje. Duńskie lokomotywy przyjechały do Polski

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
28-11-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W Polsce pojawiły się w ostatnich dniach sześcioosiowe lokomotywy spalinowe serii DSB ME. Jak potwierdził "Rynek Kolejowy", należące wcześniej do Kolei Duńskich pojazdy kupiła prywatna spółka SKPL.

Do Polski wjechało sześć sztuk lokomotyw, które wcześniej stały na torach odstawczych w Szwecji. Pojazdy ciągnięte były przez lokomotywy 3E-100 i ST43-389 spółki SKPL. Prezes tego prywatnego przewoźnika, Tomasz Strapagiel, potwierdził "Rynkowi Kolejowemu", że to SKPL nabyło niespotykane wcześniej na naszych torach jednostki. – Nasza spółka przewiduje, że zapotrzebowanie na lokomotywy spalinowe będzie w Polsce w najbliższych latach rosło – tłumaczy "RK" Strapagiel.

Na tory mogą wyjechać w przyszłym roku


SKPL kupiło na razie sześć lokomotyw, które będą mogły zostać wykorzystane w ruchu pasażerskim lub towarowym. Już teraz rozpocznie się proces polonizacji i przywrócenia ich do ruchu. Na tory mogą wyjechać jeszcze w pierwszej połowie przyszłego roku. Co ciekawe, przynajmniej jedna może trafić za granicę Polski, co byłoby kolejnym wydarzeniem w historii polskiego prywatnego przewoźnika.

Lokomotywy DSB serii ME produkowane były w niemieckich zakładach Henschela dla Kolei Duńskich DSB w latach 80tych. Wyprodukowano w sumie 37 sztuk. To sześcioosiowe lokomotywy liniowe z silnikiem diesla i przekładnią elektryczną, o prędkości maksymalnej aż 175 km/h i mocy 2,5 MW. Ważą 115 ton. Przeszły w ostatnich latach modernizację.

DM90 też wkrótce na torach


Koleje Duńskie wycofują je z ruchu na rzecz nowych lokomotyw Vectron i częściowo zespołów trakcyjnych IC3 i IC4. Kupione przez SKPL pojazdy stacjonowały w Szwecji. Co ciekawe, ich transport miał pierwotnie odbyć się morzem, ale prom kolejowy do Świnoujścia obecnie nie kursuje.

SKPL jest na finiszu polonizacji i uruchomienia innych sprowadzonych zza granicy pojazdów – holenderskich zespołów trakcyjnych DM90. Możemy się ich spodziewać na torach w pierwszej połowie przyszłego roku. W tym wypadku proces przedłużył się z powodu zmian w światowych łańcuchach dostaw.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5