Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

SKPL: W wakacje jazdy próbne SU45

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
20-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
SKPL: W wakacje jazdy próbne SU45
fot. SKPL Cargo.
Niebawem zakończy się naprawa lokomotywy SU45-115, którą w zeszłym roku odkupił od Przewozów Regionalnych SKPL. Spalinowóz ma obsługiwać pociągi w rejonie Ostrowa Wielkopolskiego. Być może będzie też wykorzystywany do prowadzenia kursów pasażerskich. Prywatny przewoźnik zachował urządzenia grzewcze pozwalające na przewóz osób także w okresie zimowym.

Trwa naprawa należącej do SKPL Cargo lokomotywy SU45-115. Prywatny przewoźnik z podkaliskiego Zbierska, który prowadzi zarówno ruch pasażerski, jak i towarowy, odkupił w zeszłym roku maszynę od Przewozów Regionalnych. Do włączenia jej do ruchu konieczne było jednak przeprowadzenie dość szeroko zakrojonych prac, które powoli zmierzają ku końcowi.

Lokomotywa znajdzie zatrudnienie w Ostrowie Wielkopolskim

– Lokomotywa nie jest jeszcze czynna, ale obecnie trwają już ostatnie szlify – mówi Albert Mikołajczyk z SKPL Cargo. – Szacujemy, że do końca wakacji zostaną dokonane jazdy próbne z komisarzem odbiorczym – zapowiada. Później spalinowóz ma być wykorzystywany w węźle ostrowskim, gdzie od niedawna mieści się baza taborowa firmy.

SKPL planuje przy tym eksploatować swoją SU45 nie tylko w ruchu towarowym. – Mamy nadzieję, że niebawem zobaczymy ją z wagonami 102A [tzw. ryflakami] na trasie do Leszna – stwierdza przedstawiciel spółki. Dodaje, że inaczej niż w przypadku lokomotywy 301Db-141 (dawniej SU45-141) należącej do innego przewoźnika prywatnego – Unikolu – zachowany zostal układ ogrzewania, który umożliwi prowadzenie pociągów pasażerskich w okresie zimowym.

SKPL to nie przewoźnik muzealny

Sam remont objął przede wszystkim silnik i układ biegowy lokomotywy. – Naprawa odbywała się w oparciu o zatwierdzoną dokumentację systemu utrzymania pojazdów kolejowych (DSU) – wskazuje Albert Mikołajczyk. Najbardziej widoczną z zewnątrz zmianą jest jednak malowanie SU45. Spalinowóz otrzymał już niebieskie barwy firmowe SKPL, które zastąpiły dotychczasowe malowanie zielone.

– Malatura jest tak naprawdę najtańszym elementem naprawy, który z kolei w najmniejszym stopniu wpływa na zachowanie właściwości trakcyjnych lokomotywy – mówi Albert Mikołajczyk. – Należy też zrozumieć, że SKPL nie jest jednostką muzealną, a przewoźnikiem towarowo-pasażerskim działającym na dwóch szerokościach toru – stwierdza. Nie zdecydowano się więc na zachowanie barw historycznych kojarzonych z okresem eksploatacji w PKP.

Intensywny rozwój segmentu pasażerskiego

Warto przypomnieć, że przewoźnik w ostatnim okresie rozwinął swoją sieć połączeń pasażerskich. Z końcem lipca do listy linii obsługiwanych przez SKPL Cargo dołączy odcinek z Sanoka przez Zagórz i Komańczę do Łupkowa. Sezonowe pociągi spółki kursują też, podobnie jak w latach ubiegłych, z Kętrzyna do Węgorzewa, z Lipusza do Bytowa i na sieci Kaliskiej Kolei Dojazdowej. SKPL Cargo prowadzi także ruch całoroczny na Pleszewskiej Kolei Lokalnej. Jak informowaliśmy w zeszłym tygodniu, trwają też rozmowy dotyczące możliwości uruchomienia pociągów SKPL Cargo z Jasła do Gorlic.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]

Tabor i technika

SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms. 19 maja 2022

SKPL: Poza Bieszczadami ruch pod znakiem zapytania

Pasażer

SKPL: Trwają negocjacje w Ciechocinku i Bieszczadach

Biznes

SKPL pojedzie do Ciechocinka już w czerwcu 2018 roku?

Biznes

SKPL: Nie zostaliśmy poinformowani o WBS

Biznes

SKPL: Nie zostaliśmy poinformowani o WBS

Kasper Fiszer 31 sierpnia 2017

SKPL w Bieszczadach na dłużej

Pasażer

SKPL w Bieszczadach na dłużej

Kasper Fiszer 30 sierpnia 2017

Zobacz również:

SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]

Tabor i technika

SKPL Cargo przewiozło olbrzymi transformator po torach DSDiK [zdjęcia]

inf. pras., oprac. ms. 19 maja 2022

SKPL: Poza Bieszczadami ruch pod znakiem zapytania

Pasażer

SKPL: Trwają negocjacje w Ciechocinku i Bieszczadach

Biznes

SKPL pojedzie do Ciechocinka już w czerwcu 2018 roku?

Biznes

SKPL: Nie zostaliśmy poinformowani o WBS

Biznes

SKPL: Nie zostaliśmy poinformowani o WBS

Kasper Fiszer 31 sierpnia 2017

SKPL w Bieszczadach na dłużej

Pasażer

SKPL w Bieszczadach na dłużej

Kasper Fiszer 30 sierpnia 2017

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5