Na targach InnoTrans 2018 w Berlinie dość ciekawie zaprezentowała się Skoda Transportation. Po raz pierwszy dla zwiedzających, obok tramwaju dla Chemnitz, pokazano piętrowy zestaw push&pull przeznaczony dla Deutsche Bahn.
Niestety, bardzo nowoczesny i szybki zestaw, na który składają się opracowane od podstaw w Skodzie wagony (z których ostatni jest sterowniczym) i dostosowana do ruchu na niemieckiej sieci kolejowej lokomotywa Emil Zatopek (V max 190 km/h) wciąż nie mogą prowadzić pociągów z pasażerami. Niemiecki odpowiednik Urzędu Transportu Kolejowego – EBA – wciąż nie zezwala na ruch pociągowy całego zestawu na terenie Niemiec z pasażerami.
– Pociąg jest technicznie gotowy, by wozić pasażerów w ramach marki NIM (Nürnberg – Ingolstadt – München), czekamy jednak cały czas na ostatnie dokumenty od EBA. Liczymy obecnie, że uda się je otrzymać w styczniu 2019 roku i przekażemy zestawy do nadzorowanej jazdy z pasażerami – powiedział RK przedstawiciel czeskiego producenta.
Nowe wagony połączone z lokomotywą BR 102 (takie oznaczenie otrzymała w Niemczech) prezentują się z zewnątrz niezwykle okazale, nowocześnie i elegancko. W środku Skoda dołożyła wszelkich starań, by produkt w niczym nie odbiegał jakością od Stadlera czy Alstomu. Produkt wykończono starannie, choć wagony z przedziałami 2. klasy są wyjątkowo prosto zaaranżowane (to zresztą dość typowe dla Skody).
Wyjątkowo eleganckie są za to przedziały klasy 1., które odbiegają od trendu zacierania różnic między klasą 1. i 2., coraz częściej stosowanego w taborze tej klasy. Przy kabinie sterowniczej umieszczono bardzo ciekawy „wesoły przedział” dla rodziców z dziećmi, który, co ważne – wydzielono przepierzeniem po to, aby dzieciaki nie specjalnie przeszkadzały innym podróżującym. Można się jednak przyczepić do niektórych elementów: np. do bardzo ciasnych klatek schodowych (nie jest to jednak tabor aglomeracyjny, więc można przymknąć na to oko), wystających na wąskie korytarze śmietniczek, czy np. nieco za bardzo wysuniętych półek bagażowych, w które… uderzali zwiedzający tabor. Ogólnie przyznać trzeba jednak, że z punktu widzenia potencjalnego pasażera pociąg prezentuje się lepiej niż produkt Hitachi przeznaczony dla Trenitalii.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.