Zarząd SKM Warszawa podjął decyzję o zwiększeniu zakresu umowy na dostawę w formie leasingu elektrycznych pojazdów trakcyjnych 35WE o 50 proc., co oznacza, że do warszawskiej spółki mogą trafić kolejne 3 tego typu pojazdy. Decyzja musi zostać jeszcze rozpatrzona przez organy właścicielskie SKM.
- Zarząd podjął decyzję o rozszerzeniu zakresu zamówienia na elektryczne zespoły trakcyjne 35WE o 50 proc. Czekamy na opinię organów właścicielskich w tej sprawie. Jeżeli dostaniemy zielone światło, SKM zamówi kolejne 3 tego typu pojazdy – powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” Magdalena Lerczak, rzecznik warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej.
SKM Warszawa zamówiła w formie leasingu z Newagu sześć pociągów typu 35WE za łączną kwotę 201 133 856,98 zł brutto. Nowosądecki producent opracował je specjalnie dla SKM Warszawa.
Bazą dla konstrukcji 35WE jest pociąg 19WE jeżdżący w barwach warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej od kilku lat. Można je poznać po układzie siedzeń w stylu "metro" i wysokiej, ale położonej na jednym poziomie podłodze. Pociągi 19WE oraz 35WE mają wiele wspólnego - m. in. układ napędowy. 35WE jest dłuższy o dwa dodatkowe człony i ma zróżnicowaną wysokość podłogi - jest ona obniżona w wejściach do pojazdu.
Całkowita długość 35WE dla SKM Warszawa to 111 metrów, co czyni go najdłuższym zespołem trakcyjnym w Polsce. Pociąg mieści dzięki temu aż 922 pasażerów (w tym 218 na miejscach siedzących). Technicznie składa się z dwóch trójczłonowych części. Każda z nich ma na początku i na końcu wózek napędowy. Człon środkowy jest zawieszony na wózkach tocznych Jacobsa.