Szybka Kolej Miejska w Warszawie poinformowała przed drugim długim, listopadowym weekendem, że chce sprzedać dwa elektryczne zespoły trakcyjne typu 14WE oraz części zamienne do tych jednostek. Żeby powalczyć o pojazdy, trzeba wziąć udział w aukcji, którą zaplanowano na wtorek, 3 grudnia.
Pojazdy 14WE zostały wycofane z eksploatacji 1 lipca 2022 roku, natomiast w 2020 roku 14WE miały przeprowadzony przegląd P4, którego ważność minęła 18 sierpnia tego roku. Cena wywoławcza wynosi 4,061 mln złotych i tych jednostek nie można kupić osobno, a jedynie razem. Natomiast pakiet części zamiennych do tego typu pojazdów został wyceniony na 827,2 tys. złotych. W tym przypadku SKM Warszawa oczekuje składania ofert przez zainteresowanych - także do 3 grudnia, do godz. 13.
Sama jednostka 14WE też nie jest nowym pojazdem, bo powstała w oparciu o kultową jednostkę serii EN57, która przez dekady dominowała na polskich torach. Stołeczna Szybka Kolej Miejska użytkowała wspomniane EZT-y przez wiele lat. Jednak przewoźnikiem, który
korzystał z tego typu pojazdów były również Koleje Śląskie.
W ostatnim czasie informowaliśmy, że nieoficjalnie
wynajmowane przez Industial Division 14WE mogłyby trafić do Polregio. Spółka nie potwierdziła, ale też nie zaprzeczyła takiemu faktowi.