Trójmiejski przewoźnik aglomeracyjny rozpisał przetarg na wykonanie napraw P4 połączonych z modyfikacją 4 ezt typu EN57. Pojazdy te zostały zmodernizowane w 2007, ale zarząd SKM chce, by pociągi były kompatybilne z 21 sztukami EN57AKM, które w 2014 roku zmodernizował ZNTK Mińsk Mazowiecki.
W związku z tym, w ramach napraw P4, oprócz wymiany zużytych podzespołów, takich jak zestawy kołowe, znajdzie się wymóg demontażu elektrycznych silników z rozruchem impulsowowych i montaż silników asynchronicznych, zajdzie też potrzeba montażu nowej przekładni. Aby pociągi można było łączyć z EN57AKM zmodernizowanymi przez ZNTK Mińsk Mazowiecki trzeba będzie wymienić również sprzęgi i przebudować układ hamulcowy.
Zmieni się także wygląd wnętrza, które będzie przypominać to z trójmiejskich EN57AKM. Zupełnie nowym udogodnieniem dla pasażerów będą natomiast automaty biletowe. W specyfikacji przetargowej zapisano potrzebę montażu po jednej sztuce w każdym członie pociągu. Dotychczas automaty biletowe SKM Trójmiasto instalowało wyłącznie na peronach, zmiana jest więc istotna. W pojazdach odnowione zostaną kabiny WC (pojawią się także przewijaki dla niemowląt), zainstalowany zostanie system zliczania pasażerów.
Modernizacja dotyczyć będzie jednostek trakcyjnych z numerami: 768, 1116, 1089 i 1094. Na wykonanie zadania wybrany wykonawca będzie miał 240 dni roboczych od momentu podpisania umowy. Termin składania ofert minie 1 lutego 2016 roku. Oferta zostanie oceniona z uwzględnieniem kryterium ceny (80%) i terminu wykonania (20%).