Wraz ze zmianą nowego rozkładu jazdy, SKM Trójmiasto zwiększy liczbę pociągów „Sprinter”, kursujących na terenie aglomeracji trójmiejskiej po torach dalekobieżnych.
Nie będą to na razie – jak przed kilkoma laty – „Sprintery” przejeżdżające przez całe Trójmiasto, jednak znacząco zwiększy się liczba pociągów przyspieszonych łączących Gdynię ze Słupskiem. Od grudnia kursować będzie 5 „Sprinterów” w relacji Gdynia Gł. – Słupsk i 4 w przeciwnym kierunku.
– Ich uruchomienie jest możliwe przede wszystkim dzięki zakończeniu budowy drugiego toru na linii nr 202 pomiędzy Gdynią Gł. i Gdynią Chylonią. Zwiększamy jednak liczbę „Sprinterów” także dlatego, że otrzymywaliśmy dużo sygnałów od pasażerów dojeżdżających do Trójmiasta z zachodniej części woj. pomorskiego, iż istnieje duże zapotrzebowanie na to, by przejazd przez aglomerację był możliwie jak najszybszy – mówi „Rynkowi Kolejowemu” Marcin Głuszek, dyrektor Wydziału Marketingu i Umów w SKM Trójmiasto.
Przed rozpoczęciem remontu magistrali E-65 Warszawa-Gdynia „Sprintery” kursowały po torach dalekobieżnych przez całe Trójmiasto. Uzyskiwały one czas przejazdu na odcinku Gdańsk Gł. – Rumia o ok. 20 min krótszy od czasu przejazdu SKM-ek zatrzymujących się, na linii 250, na wszystkich stacjach i przystankach. Przedłużenie „Sprinterów” do Gdańska będzie możliwe najprawdopodobniej dopiero po zakończeniu modernizacji E-65, czyli na przełomie 2014 i 2015 r.
W najbliższym czasie będziemy sukcesywnie przybliżać na portalu „Rynku Kolejowego” zmiany, jakie zajdą w grudniu br. w rozkładzie jazdy pociągów w Polsce. Szczegółowa analiza nowego rozkładu ukaże się natomiast w papierowej edycji „Rynku Kolejowego”, w nr 1-2/2014.