Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

SKM Trójmiasto chce kupić 20 zespołów trakcyjnych zamiast 10. Będą krótsze

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-02-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
SKM Trójmiasto chce kupić 20 zespołów trakcyjnych zamiast 10. Będą krótsze
fot. M. SzymajdaPrezes SKM Trójmiasto (po lewej) podczas przekazania nowych Impulsów w marcu 2016.
PKP SKM Trójmiasto nie poszukuje już dostawcy dziesięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych o rekordowej długości. Zamiast tego będzie chciało kupić ich dwa razy tyle. Za to krótszych. Zakup cały czas jest zagrożony.

Przetarg w niezwykle ciekawej formule, zakładający zakup jednego ośmioczłonowego pojazdu z opcją na dostawę 9 kolejnych, nie udał się PKP SKM Trójmiasto. Nikt nie przedstawił oferty na taki pojazd, który musiałby powstać w niewielkiej serii. Właśnie uległo zmianie założenie projektu taborowego SKM, na które unijne pieniądze (160 mln zł.) spółka ma od… 4 lat!

– Spółka PKP SKM w Trójmieście w październiku 2021 r. wystosowała pismo do Marszałka Województwa Pomorskiego, w którym przekazała projekt aneksu do umowy nr 719/U/20 z dnia 11 grudnia 2020 r., o świadczenie usług publicznych, obowiązującej od dnia 12 grudnia 2021 roku do dnia 12 grudnia 2026 roku, w zakresie objęcia tą umową zmodyfikowanego projektu zakupu taboru. Modyfikacja ta ma polegać na zakupie przez spółkę 20 pojazdów, które mają być ekwiwalentem 10 elektrycznych zespołów trakcyjnych wskazanych w projekcie zakupowym. Spółka otrzymała informację z UMWP, że aneks jest jeszcze analizowany – poinformował rzecznik prasowy PKP SKM Trójmiasto, Tomasz Złotoś. Amortyzacja finansowa zakupu nowych pojazdów musi zostać wpisana w umowę przewozową, jaką SKM ma podpisaną z marszałkiem województwa pomorskiego. Na razie brakuje formalnej akceptacji dla takiego rozwiązania.

SKM nie zostało już wiele czasu na domknięcie inwestycji. Wszystkie pojazdy muszą być bowiem przekazane do SKM najpóźniej z ostatnim dniem grudnia 2023. Tymczasem Nie ma jeszcze przetargu na nowe pojazdy, a ich produkcja i ewentualna homologacja raczej nie potrwa krócej niż kilkanaście miesięcy. Zakup krótszych pojazdów powinien być prostszy, bowiem 4-członowe ezt są jednymi z najpopularniejszych kupowanych nowych ezt w kraju. Pojazdy takie będą zapewne pracować w trakcji podwójnej, zapewniając niewiele mniejszą podaż miejsc niż 8 wagonowa jednostka.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKM Trójmiasto z ofertami na przeglądy P4

Tabor i technika

SKM Trójmiasto z ofertami na przeglądy P4

Witold Urbanowicz 21 października 2022

Jakie mają być nowe ezety dla trójmiejskiej SKM?

Tabor i technika

Jakie mają być nowe ezety dla trójmiejskiej SKM?

inf. pras. PKP SKM Trójmiasto 03 września 2022

Trójmiejska SKM odpowiada marszałkowi Pomorza

Tabor i technika

Trójmiejska SKM odpowiada marszałkowi Pomorza

Michał Szymajda 27 maja 2022

Pociąg Speno na linii PKP SKM [film]

Fotorelacje

Pociąg Speno na linii PKP SKM [film]

inf. pras 08 listopada 2021

Zobacz również:

SKM Trójmiasto z ofertami na przeglądy P4

Tabor i technika

SKM Trójmiasto z ofertami na przeglądy P4

Witold Urbanowicz 21 października 2022

Jakie mają być nowe ezety dla trójmiejskiej SKM?

Tabor i technika

Jakie mają być nowe ezety dla trójmiejskiej SKM?

inf. pras. PKP SKM Trójmiasto 03 września 2022

Trójmiejska SKM odpowiada marszałkowi Pomorza

Tabor i technika

Trójmiejska SKM odpowiada marszałkowi Pomorza

Michał Szymajda 27 maja 2022

Pociąg Speno na linii PKP SKM [film]

Fotorelacje

Pociąg Speno na linii PKP SKM [film]

inf. pras 08 listopada 2021

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5