Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

SKM Trójmiasto: Autorskie rozwiązania w modernizowanych ezt

Dalej Wstecz
Data publikacji:
29-11-2010
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
jm, Rynek Kolejowy, 29 listopada 2010

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
SKM Trójmiasto: Autorskie rozwiązania w modernizowanych ezt
Tydzień temu Szybka Kolej Miejska w Trójmieście ogłosiła przetarg na modernizację 21 elektrycznych zespołów trakcyjnych, w tym 17EN 57. Znamy już część rozwiązań technicznych, jakie pojawią się w odnowionych pociągach.

- Opracowując wytyczne do przetargu bazowaliśmy na naszym własnym doświadczeniu. Zmodernizowane pociągi SKM znane już pasażerom są wyposażone w autorskie rozwiązania, ponieważ posiadamy kilka funkcjonalnych zmian w sterowaniu pojazdem z poziomu pulpitu maszynisty. Jako pierwsi zastosowaliśmy np. elektroniczny rozkład jazdy w kabinie maszynisty, drzwi pomiędzy wagonami z napędem elektrycznym, nowoczesny napęd drzwi bocznych, czy autorskie wnętrze pojazdu dedykowane przewozom typowo aglomeracyjnym. W przypadku nowych modernizacji oprzemy się na tych sprawdzonych rozwiązaniach - poinformował "Rynek Kolejowy" dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM Marcin Głuszek.

Dyrektora marketingu poprosiliśmy o porównanie standardu zamawianej właśnie modernizacji do ostatnich zamówień województwa łódzkiego i Kolei Mazowieckich - Opracowując SIWZ bazowaliśmy na naszym własnym doświadczeniu z modernizacji EN 57SKM i EN 71AC, nie bazujemy na standardzie EN 57AKM Nasze ezt z modernizowanymi EN 57 w Kolejach Mazowieckich czy dla woj. Łódzkiego, przeznaczonych dla ruchu regionalnego, łączy jedynie napęd, a i to nie do końca, ponieważ posiadamy kilka funkcjonalnych zmian w sterowaniu pojazdem z poziomu terminalu operatorskiego. Wiele rozwiązań było u nas zastosowane jako pierwsze np. elektroniczny służbowy rozkład na prawym terminalu operatorskim, drzwi szczytowe z napędem elektrycznym, nowoczesny napęd drzwi bocznych ze sterowaniem po magistrali CAN, czy autorskie wnętrze pod przewozy typowo aglomeracyjne - zaznacza Marcin Głuszek.

W przypadku nowych modernizacji oprzemy się na tych sprawdzonych rozwiązaniach. W pociągach uzyskamy ponadto szybszą wymianę pasażerów z przedsionków do przedziałów poprzez usunięcie dwóch skrajnych siedzeń w przejściach i poszerzenie wiatrochronów. Składy otrzymają oczywiście system informacji audio-wizulanej oraz system kamer monitoringu - informuje przedstawiciel SKM. - Natomiast zlikwidowanie luki pomiędzy peronem w obecnej chwili jest jedynie możliwe poprzez domontowanie dodatkowego górnego stopnia. Jednak wtedy taki pociąg może kursować jedynie po linii 250 gdzie są wysokie perony - przyznaje Marcin Głuszek.

Oprócz 17 EN57 zmodernizowane zostaną także jednostki EW 58. - Powstaną trzy czteroczłonowe jednostki ezt i jedna trójczłonowa na bazie ezt serii EW 58, ponieważ wynika to z posiadanego taboru. W tej chwili posiadamy 7 EW 58. Z trzech z nich środkowe wagony doczepne zostaną doczepione do pozostałych trzech, dla jednej po prostu nie wystarczy. Pozostałe 6 wagonów silnikowych zostanie złomowanych. Dzięki szeregu zalet - dużej mocy tych pojazdów po modernizacji - 8 x 250kW (obecnie 8 x 233kW), trzem parom drzwi bocznych na wagon i zastosowaniu przestronnego wnętrza aglomeracyjnego powstałe "jamniki" będą z powodzeniem samodzielnie obsługiwać pociągi. W szczycie trójczłonowy EW58 będzie doczepiany do ezt czteroczłonowego na bazie serii EW 58 tworząc bardzo pojemny skład, a w jeździe samodzielnej poza szczytem jego lepsze osiągi pozwolą na krótszy rozruch i mniejsze zużycie energii- wyjaśnia Marcin Głuszek.

Osiągi 17 szt. zmodernizowanych EN 57 będą podobne jak EN 57AKM - maksymalna uśredniona wartość przyśpieszenia rozruchu w granicach 0 - 40 km/h wynosić będzie około 1.3 m/s2, a prędkość maksymalna 120km/h. W pociągach utworzonych na bazie zmodernizowanych EW 58 dla trójczłona SKM szacuje przyspieszenie na ok. 1.3 m/s2, a dla czteroczłona 1 m/s2 i prędkość maks. 120 km/h.

W projekcie umowy został także sprecyzowany okres gwarancji - będzie to 36 miesięcy dla całego ezt, gwarancja na panewki zawieszenia silników trakcyjnych i amortyzatory do poziomu utrzymania P3, oraz 6 lat na malaturę.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKM Trójmiasto: Zakłócenia w ruchu pociągów SKM

Pasażer

SKM Trójmiasto: Zakłócenia w ruchu pociągów SKM

SKM Trójmiasto 06 września 2011

SKM Trójmiasto zmodernizuje sieć trakcyjną

Infrastruktura

SKM Trójmiasto zmodernizuje sieć trakcyjną

jm, Rynek Kolejowy 03 października 2011

Słupsk-Tczew: System Informacji Metropolitalnej w pociągach SKM

Tabor i technika

Nowy rozkład jazdy SKM Trójmiasto

Pasażer

Nowy rozkład jazdy SKM Trójmiasto

SKM Trójmiasto 05 grudnia 2011

Dodatkowe pociągi SKM Trójmiasto na Sylwestra

Pasażer

Dodatkowe pociągi SKM Trójmiasto na Sylwestra

jm, Rynek Kolejowy 20 grudnia 2011

Trójmiejska SKM-ka coraz popularniejsza

Biznes

Trójmiejska SKM-ka coraz popularniejsza

Gazeta Wyborcza 28 grudnia 2011

Zobacz również:

SKM Trójmiasto: Zakłócenia w ruchu pociągów SKM

Pasażer

SKM Trójmiasto: Zakłócenia w ruchu pociągów SKM

SKM Trójmiasto 06 września 2011

SKM Trójmiasto zmodernizuje sieć trakcyjną

Infrastruktura

SKM Trójmiasto zmodernizuje sieć trakcyjną

jm, Rynek Kolejowy 03 października 2011

Słupsk-Tczew: System Informacji Metropolitalnej w pociągach SKM

Tabor i technika

Nowy rozkład jazdy SKM Trójmiasto

Pasażer

Nowy rozkład jazdy SKM Trójmiasto

SKM Trójmiasto 05 grudnia 2011

Dodatkowe pociągi SKM Trójmiasto na Sylwestra

Pasażer

Dodatkowe pociągi SKM Trójmiasto na Sylwestra

jm, Rynek Kolejowy 20 grudnia 2011

Trójmiejska SKM-ka coraz popularniejsza

Biznes

Trójmiejska SKM-ka coraz popularniejsza

Gazeta Wyborcza 28 grudnia 2011

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5