10 marca, czyli od korekty rozkładu jazdy pociągów podróżni skorzystają z wyremontowanego peronu 1a na stacji w Skarżysku-Kamiennej. Dwustumetrowy peron, podobnie jak przed remontem odsunięty od budynku dworca, ma odpowiadać głównie za przyjmowanie krótkich autobusów szynowych Polregio z i do Tomaszowa Mazowieckiego. Odbudowa krawędzi peronowej i toru kosztowała 9 milionów złotych ze środków budżetowych.
Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, peron nr 1a na stacji w Skarżysku-Kamiennej przeszedł gruntowną przebudowę. Nowa platforma została podwyższona do 76 centymetrów, pojawiły się na niej dwie nowe wiaty (jedna z nich zdecydowanie dalej niż miejsce gdzie zatrzyma się pociąg), a także nowe ławki i spoczniki. Na peronie są też ścieżki naprowadzające dla osób z dysfunkcjami wzroku oraz tablice informacyjne i głośniki (na całej stacji, najważniejszej między Kielcami i Radomiem, nie ma tablic dynamicznej informacji pasażerskiej). Jak informuje spółka, prace budowlane objęła także część torów po zachodniej stronie stacji.
Myli się niestety ten, kto sądzi, że inwestycja zbliżyła peron do dworca kolejowego. Ani o metr nie zbliżono go do budynku, chociaż była taka możliwość. Tuż przy dworcu stoi bowiem zabytkowa lokomotywa Pt47, której przemieszczenie o kilka metrów nie mieściło się w wyobraźni zlecających remont. Dlatego przesiadki z pociągów od strony Kielc i Radomia na pociągi w kierunku Końskich i Tomaszowa pozostaną czasochłonne. Nie ma też możliwości, podobnie jak przed przebudową, wejścia na peron bezpośrednio od strony miasta.
Wyobraźni starczyło jednak na pozostawienie peronu o długości 200 metrów, przy którym w najlepszym wypadku stawać będą 42 metrowe Linki, które są najdłuższymi pojazdami przeznaczonymi do obsługi linii cieszącej się umiarkowaną frekwencją. Tor przy peronie nie jest zelektryfikowany i nikt nie planuje zatrzymywania tu dłuższych pociągów.
Jak czytamy w komunikacie PKP PLK, remont peronu, który już na stacji istniał "poprawi przepustowość stacji i zapewni dodatkowe miejsce postoju pociągów". W 2021 roku spółka zmodernizowała inne perony w Skarżysku Milicy, Bliżynie, Stąporkowie, Końskich i Opocznie przy linii 25. Występują jednak poważne problemy z obsługą linii pociągami, ponieważ Polregio niemal nie posiada spalinowej rezerwy taborowej na wypadek awarii, czego rezultatem była ostatnio komunikacja zastępcza ze Skarżyska-Kamiennej do Tomaszowa. W ostatnich dniach znalazł się jednak
sprawny tabor do obsługi tej linii.