Jakub Madrjas
Prawie dokładnie rok później PKP PLK otworzyła zbudowany w ramach opóźnionej o dwa lata modernizacji linii nr 25 tunel na perony. Pasażerów czekała przykra niespodzianka - przejście do tunelu z dworca jest tymczasowo zamknięte, w związku z czym na zakryte wiatami perony trzeba przedostać się wychodząc na zewnątrz. Dodatkowo nie zawsze otwarte są najbliższe drzwi dworcowe.Dworzec jest ogromny, niełatwo go zapełnić. działa informacja pasazerska i windy. Kiosk i kasa otwarte. Ochrona jest, chodzi i nawet mnie pytała czy nie pomóc 👍 pic.twitter.com/yOFzrHvdu6
— Jakub Madrjas (@JMadrjas) October 22, 2023
Sytuacja utrzymuje się już ponad 15 miesięcy. - Połączenie tunelu z dworcem w Skarżysku-Kamiennej jest praktycznie wykonane. Aczkolwiek przed przeprowadzeniem robót budowlanych związanych z usunięciem ściany dzielącej obydwa obiekty, konieczne będzie sporządzenie dodatkowej ekspertyzy, która stwierdzi czy i jakie ewentualne dodatkowe zabezpieczenia konstrukcyjne należy wykonać, żeby połączyć historyczny budynek dworca z nowym tunelem w bezpieczny dla obu obiektów sposób. Wykonanie ekspertyzy zostało już zlecone - informuje Bartłomiej Sarna z biura prasowego PKP SA.Najgorsze że otwarte 1,5 roku temu przejście podziemne na perony nie jest połączone z dworcem! Co gorsza PKP zamknęło też najblisze peronom drzwi. Trzeba dralowac po deszczu mimo że całość teoretycznie polaczona. Absurd! pic.twitter.com/Ai77XWGsHS
— Jakub Madrjas (@JMadrjas) October 22, 2023