Państwowy przewoźnik dalekobieżny nadal korzysta w codziennej realizacji kursów z wynajętych lokomotyw. Pośród podmiotów, od których PKP Intercity pozyskało pojazdy, dominują operatorzy towarowi.
– Obecnie PKP Intercity wynajmuje od PKP Cargo dziesięć lokomotyw EU07 oraz jedną lokomotywę Vectron. Z firm LokoTrain i Cargounit wynajmujemy po dwie lokomotywy Vectron – przekazało Rynkowi Kolejowemu biuro prasowe PKP Intercity.
PKP Intercity nadal wynajmuje lokomotywy Jak łatwo policzyć to 15 pojazdów, które – jak dowiadujemy się u państwowego przewoźnika - obsługują wybrane pociągi na terenie całego kraju. Głównie są to pociągi kategorii ekonomicznej – InterCity (IC).
Miłośnicy kolei, chcący uwiecznić nietypowe zestawienia, znajdą starsze lokomotywy przy obsłudze m.in. połączeń: IC nr 38106/83106 "Miechowita", IC nr 38190/83190 "Bursztyn” IC nr 61106/16106 "Dąbrowska" czy TLK nr 84000/48000 "Pirat".
Natomiast pociągi EIC nr 1801/8100 "Chrobry", EIC nr 1350/3150 "Tatry", EIC nr 1540/5140 "Jantar", IC nr 1510/5110 "Słowiniec" oraz międzynarodowe IC nr 14000/41000 "Silesia", są ciągnięte przez nowocześniejsze lokomotywy.
Nieudany przetarg i nowe lokomotywy Przypomnijmy. Państwowy przewoźnik dalekobieżny
chciał wynająć dwanaście pojazdów wraz z maszynistami aż do końca 2024 roku. W wyznaczonym terminie, który przypadał na 14 czerwca, żadna firma nie złożyła swojej oferty. W związku z tym PKP Intercity unieważniło postępowanie.
Do końca bieżącego roku potrwają dostawy lokomotyw Griffin i Griffin 200. Po zakończeniu tego procesu sytuacja taborowa PKP Intercity w tym zakresie powinna być już lepsza. Wówczas wynajem jednosystemowych lokomotyw zostanie ograniczony