Partnerzy serwisu:
Biznes

Sigiel: Strategicznymi partnerami dla CL Małaszewicze są Rosja i Białoruś

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Data publikacji:
06-05-2011
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy, 6 maja 2011

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Sigiel: Strategicznymi partnerami dla CL Małaszewicze są Rosja i Białoruś
W czasie trwania targów TransRussia, prezes spółki PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze udzielił „Rynkowi Kolejowemu” wywiadu na temat sytuacji firmy będącej częścią grupy PKP Cargo.

Rynek Kolejowy: Jakie cele stawia przed sobą kierownictwo PKP Cargo Centrum Logistyczne Małaszewicze w związku z targami TransRussia 2011?

Sylwester Sigiel: Strategicznymi partnerami dla nas kraje wschodnie – w pierwszej kolejności Rosja i Białoruś. Bardzo dużo przychodzi do nas towaru - szczególnie surowców, zwiększa się też przewóz samochodów. Duże znaczenie ma również tranzyt przez Polskę w kierunku Niemiec i całej Unii Europejskiej. Jesteśmy więc ważnym ogniwem pomiędzy Wschodem a Zachodem.

Mówi Pan o znacznej ilości przewozu surowców. Jakie w tej perspektywie znaczenie dla CL Małaszewicze ma import węgla? Rok temu prezes Balczun podał, że jedynie 15 proc. przeładunków w Centrum to węgiel. Czy od tego czasu odsetek ten się zmienił?

Tak, przewóz węgla zwiększył się do 27 procent. W tamtym roku przekroczyliśmy 3 miliony ton przeładunku węgla. Na ten rok mamy takie same plany . Wszystko jednak wskazuje na to, że przekroczymy 3 mln ton ładunku.

A w jaki sposób wygląda sytuacja z tranzytem samochodów?

Tranzyt samochodów z Europy do Rosji odbywa się. Ale warto zauważyć, że oprócz tych dwóch stron pojawia się jeszcze trzeci czynnik – Japonia. Te segmenty rynku, które jeszcze nie są zajęte przez Japonię, stara się zajęć Europa. W związku z tym w dalszej perspektywie istnieje możliwość zwiększenia transportu samochodów.

Spółka Centrum Logistyczne Małaszewicze sp. z o.o. tylko w ciągu trzech pierwszych kwartałów obecności na rynku (od kwietnia do grudnia 2010 roku) była w stanie zwiększyć udziały grupy PKP Cargo Logistics w przeładunkach na terenie Małaszewicz z niespełna 30 proc. do prawie 44 proc. Jak ten odsetek wygląda teraz?

W tej chwili mamy około 50 procent.

Jakie inwestycje są obecnie realizowane na terenie Centrum Logistycznego? Co z rozbudową terminalu kontenerowego?

Na dzisiaj plany rozwoju skupiają się na modernizacji wszystkich terminali. Zmieniły się również funkcje terminali – kiedyś główną forma przeładunku była forma „wagon - wagon”. Na dzisiaj klienci potrzebują miejsca, żeby trzymać ten ładunek, ponieważ towar przychodzi nieregularnie. Sam przewóz jest drogi. Mamy miejsca składowe, gdzie trzymamy towar. Jeżeli towaru jest na tyle, żeby ładować cały pociąg, to ten towar wyjeżdża. Jeśli chodzi o dalsze plany, to myślę, że w tym roku, w związku z tym, że PKP Cargo zakupiło 44 hektary gruntu, będziemy starali się zwiększyć zdolność składowania towarów.

Również stawiamy przed sobą cele ciągłego rozwoju – zmieniamy park maszynowy, urządzenia mobilne. Musimy również reagować na potrzeby rynku. Do tej pory jeszcze nie prowadziliśmy składowania drewna dla klientów. Teraz duży udział w rynku mają przeładunki drewna. Dla klienta będzie taniej, jeżeli to drewno będzie wyjeżdżać dopiero, gdy będzie już pełny skład.

W jaki sposób wyglądają na dziś stosunki ze stroną Białoruską?

Głównym partnerem PKP Cargo na Białorusi są Koleje Białoruskie. Na dzień dzisiejszy istnieją uproszczone procedury na przejściach granicznych dla transportu niektórych towarów, na przykład drewna. Staramy się, aby przyspieszać terminy przejścia towarów przez granice, ponieważ towar nie może czekać. Czas tu jest ważnym czynnikiem, ponieważ za każdy wagon za każdą godzinę trzeba płacić.

 

Partnerzy działu

egoe
EIB
Kolster
SKODA
PCC Intermodal

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Oficjalna międzynarodowa prezentacja Centrum Logistycznego Małaszewicze

ښwiat

Oficjalna międzynarodowa prezentacja Centrum Logistycznego Małaszewicze

jp, Rynek Kolejowy, 28 kwietnia 2010 28 kwietnia 2010

Sylwester Sigiel nowym prezesem Euroterminalu Sławków

Kadry

Sylwester Sigiel nowym prezesem Euroterminalu Sławków

jm, Rynek Kolejowy/Euroterminal 12 września 2014

Zobacz również:

Oficjalna międzynarodowa prezentacja Centrum Logistycznego Małaszewicze

ښwiat

Oficjalna międzynarodowa prezentacja Centrum Logistycznego Małaszewicze

jp, Rynek Kolejowy, 28 kwietnia 2010 28 kwietnia 2010

Sylwester Sigiel nowym prezesem Euroterminalu Sławków

Kadry

Sylwester Sigiel nowym prezesem Euroterminalu Sławków

jm, Rynek Kolejowy/Euroterminal 12 września 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5