Spółka Lotos Kolej rozpoczęła w sierpniu półroczną eksploatację nadzorowaną lokomotyw E6ACT Dragon. - Oprócz niewątpliwych walorów, Dragon nie ustrzegł się drobnych usterek właściwych dla prototypów - podsumowuje przewoźnik.
Spółka Lotos Kolej rozpoczęła przed miesiącem półroczną eksploatację nadzorowaną lokomotyw E6ACT Dragon. Jak sprawował się Dragon w sierpniu? - Sprawozdanie z eksploatacji przesłaliśmy właśnie do producenta - ZNLE Gliwice. Oprócz niewątpliwych walorów, Dragon nie ustrzegł się jednak drobnych usterek właściwych dla prototypów - powiedział "Rynkowi Kolejowemu" Marek Smoter Dyrektor ds. Taboru Lotos Kolej.
Lokomotywa E6ACT przejechała w sierpniu 10132 kilometry. Nie zaliczyła w tym czasie żadnego defektu. Według danych przekazanych "Rynkowi Kolejowemu" przez Lotos Kolej, max. brutto obsługiwanego pociągu wyniosło 3 807 ton, a pociągi ładowne jeździły z bruttem średnio ok. 3 200 ton. Relacje obsługiwane przez Dragona to głównie Gdańsk Olszynka – Zduńska Wola Karsznice – Gdańsk Olszynka, po linii kolejowej nr 131.
Lokomotywa elektryczna E6ACT Dragon jest pierwszą od ponad 20 lat lokomotywą elektryczną wyprodukowaną w Polsce. Jej konstrukcja została opracowana przez Zakłady Naprawcze Lokomotyw Elektrycznych w Gliwicach przy współudziale EC Engineering oraz Instytutu Elektrotechniki. Sześcioosiowy pojazd przeznaczony jest do prowadzenia ciężkich pociągów towarowych. Przed przyjazdem do Lotos Kolej Dragon przez pół roku jeździł w barwach STK Wrocław.