Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Sierpc – Brodnica: Latem remont, zimą wznowienie ruchu

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-02-2021
Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Sierpc – Brodnica: Latem remont, zimą wznowienie ruchu
fot. Andrzej Błaszczak lic. CC BY-SA 4.0Stacja Rypin
Od czerwca do września trwać mają prace na północnym odcinku linii nr 33, które pozwolą na przywrócenie ruchu pasażerskiego. Dziś obowiązuje tam prędkość maksymalna 20 km/godz., a z trasy korzystają tylko pociągi towarowe, np. w relacji do Brodnicy. Za dziesięć miesięcy ma pojechać tamtędy bezpośredni pociąg PKP Intercity do Trójmiasta.

Choć PKP Intercity nie informują jeszcze o siatce połączeń, która wejdzie w życie w grudniu tego roku i będzie funkcjonować przez kolejnych dwanaście miesięcy, Ministerstwo Infrastruktury potwierdziło, że zamierza zlecić temu przewoźnikowi uruchomienie kursu z Katowic do Gdyni przez Płock, Brodnicę i Grudziądz. Oznacza to nie tylko przywrócenie obsługi dalekobieżnej dwóch ostatnich spośród wspomnianych miast, ale też otwarcie po wieloletniej przerwie ruchu pasażerskiego na północnym odcinku linii nr 33 – z Sierpca do Brodnicy. Resort zapewnił nas niedawno, że zarządca infrastruktury przeprowadzi tam prace, które mają poprawić parametry techniczne, a przede wszystkim dopuszczalną prędkość na tym niewykorzystywanym przez PKP Intercity szlaku.

Czterokrotne podniesienie prędkości w cztery miesiące

Remont jeszcze się nie rozpoczął, ale PKP PLK zapewniają, że przygotowują się do inauguracji prac. Mają one objąć ok. 30-kilometrowy fragment z Sierpca do Rypina, jednak nie wszędzie tam ułożone zostanie nowe torowisko. – Na odcinku ok. 12 km wymienione zostaną szyny i podkłady, czyszczona i uzupełniana będzie podsypka – mówi Przemysław Zieliński z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

Spółka szacuje koszt inwestycji na ok. 15 mln zł. – Prace zaplanowano od czerwca do końca września tego roku – usłyszeliśmy. Mimo relatywnie niewielkiego zakresu robót ich efekt ma być dość spektakularny: dopuszczalna prędkość wzrośnie z 20 do 80 km/godz. Powinno to zapewnić czas przejazdu z Sierpca do Rypina w ok. pół godziny.

Utrudnienia w ruchu towarowym

Odcinek wciąż jest wykorzystywany w ruchu towarowym, a latem, kiedy północna część linii nr 33 stanie się placem budowy, składy zostaną skierowane na trasy objazdowe. – Pociągi do Brodnicy zostaną skierowane przez Toruń i Jabłonowo Pomorskie – zapowiada Przemysław Zieliński. Z oczywistych względów przedsięwzięcie nie wpłynie na kursowanie pociągów pasażerskich.

Regularny ruch pasażerski pomiędzy Sierpcem a Brodnicą prowadzony był tylko do 2000 r. Później z odcinka korzystały wyłącznie nieliczne pociągi specjalne. Linia nr 33 na północ od Płocka jest niezelektryfikowana. Do Sierpca od 2007 r. docierają codzienne pociągi Kolei Mazowieckich z Kutna. Z Sierpca pojechać można także do Nasielska, ale węzeł w ostatnim czasie stracił na znaczeniu. W zeszłym roku zlikwidowane zostały bowiem ostatnie kursy do Torunia przez Skępe i Lipno.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5