Partnerzy serwisu:
ښwiat

Siemens wraca na rynek z tramwajem Avenio

Dalej Wstecz
Data publikacji:
15-07-2012
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

ښWIAT
Siemens wraca na rynek z tramwajem Avenio
Przed tygodniem pisaliśmy o prezentacji naturalnej wielkości makiety tramwaju Siemens Avenio dla Hagi, przygotowanej z myślą o zbliżających się targach Innotrans. Christoph Klaes, szef działu lekkiej kolei Siemensa, wyjaśnia w krótkiej rozmowie z Rynkiem Kolejowym co czyni ten pojazd szczególnym.

Co wyróżnia ten tramwaj spośród państwa dotychczasowych pojazdów?

Ten wagon łączy w sobie sprawdzone technologie – które wykorzystaliśmy już w setkach wyprodukowanych jednoprzegubowych tramwajów, a także w najnowszych pojazdach dostarczonych do Portugalii i Budapesztu – z nowoczesną technologią w zakresie elektryki i urządzeń sterowania itd. Oprócz tego wprowadziliśmy kilka ulepszeń we wnętrzu, m.in. zwiększając liczbę miejsc siedzących dla pasażerów.

Mimo wszystko jest to jednak odświeżona koncepcja, a nie całkowicie nowy projekt?

To raczej ewolucja. Wzięliśmy najlepsze rzeczy i rozwiązania, jakie znaleźliśmy w istniejących tramwajach i złożyliśmy je razem. Przykładowo w portugalskich tramwajach mamy pudła aluminiowe, a tu zastosowaliśmy stalowe. Wózki wzięliśmy z Budapesztu, poddając je modyfikacji. Elektryka jest nowej generacji, niespotykana do tej pory.

Czy, pomijając rzecz jasna Hagę, obserwują państwo zainteresowanie Avenio?

Tak, oczywiście. Właściwie oferujemy dwa produkty tramwajowe – jeden to wieloprzegubowy sukcesor Combino, który bardzo dobrze sprawdza się w istniejącej infrastrukturze, w miastach, które tramwaje mają od lat. Ten tramwaj, dla odmiany, oferuje większą powierzchnię wewnątrz i bardzo dobre warunki jazdy, dlatego że zastosowaliśmy wózki, które zachowują się jak skrętne, z dużymi kołami, co sprawia, że stabilność jezdnia tego wagonu jest bardzo duża. Zwłaszcza dla nowych systemów, zbudowanych w ostatnich latach, stanowi to ciekawą ofertę.

Sądzą państwo, że Avenio będzie hitem targów Innotrans?

Mamy taką nadzieję! Dla nas ważne jest, żeby pokazać naszą obecność – że Siemens wraca na rynek tramwajowy. Dlatego też naturalnych wielkości makieta tramwaju będzie jednym z głównych elementów naszego stanowiska, na którym będziemy reklamować nasze usługi.

Siemens kładzie duży nacisk na ekologię. W jaki sposób objawia się to w Avenio?

Nacisk na oś, jeśli dobrze pamiętam, wynosi poniżej dziewięciu ton. U naszych konkurentów wynosi nawet 11-12 ton i pod tym względem wypadamy znacznie lepiej. Również na mieście będzie można to odczuć pod względem poziomu wibracji i zużycia energii. Masa całego tramwaju wyniesie poniżej 50 ton. To tak naprawdę zupełnie nowa generacja tramwajów.
 

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ÖBB ma zupełnie nowego pierwszego Railjeta (zdjęcia)

Tabor i technika

ÖBB ma zupełnie nowego pierwszego Railjeta (zdjęcia)

Siemens Mobility 22 marca 2024

Ulm z nową linią tramwajową i nowymi Avenio

Zintegrowany transport

Ulm z nową linią tramwajową i nowymi Avenio

inf. prasowa 11 grudnia 2018

Polski rynek tramwajowy nie dla Siemensa?

Zintegrowany transport

Polski rynek tramwajowy nie dla Siemensa?

wu / Rynek Kolejowy 17 lipca 2012

Więcej Siemensów Avenio dla Hagi – pojadą do lotniska w Rotterdamie

Tabor i technika

InnoTrans: Smukłe niebieskie tramwaje dla Monachium

Zintegrowany transport

InnoTrans: Smukłe niebieskie tramwaje dla Monachium

wu, Transport-publiczny.pl 03 października 2014

Zobacz również:

ÖBB ma zupełnie nowego pierwszego Railjeta (zdjęcia)

Tabor i technika

ÖBB ma zupełnie nowego pierwszego Railjeta (zdjęcia)

Siemens Mobility 22 marca 2024

Ulm z nową linią tramwajową i nowymi Avenio

Zintegrowany transport

Ulm z nową linią tramwajową i nowymi Avenio

inf. prasowa 11 grudnia 2018

Polski rynek tramwajowy nie dla Siemensa?

Zintegrowany transport

Polski rynek tramwajowy nie dla Siemensa?

wu / Rynek Kolejowy 17 lipca 2012

Więcej Siemensów Avenio dla Hagi – pojadą do lotniska w Rotterdamie

Tabor i technika

InnoTrans: Smukłe niebieskie tramwaje dla Monachium

Zintegrowany transport

InnoTrans: Smukłe niebieskie tramwaje dla Monachium

wu, Transport-publiczny.pl 03 października 2014

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5