Spółka Laude Smart Intermodal podpisała z Siemens Mobility umowę na dostawę lokomotywy Vectron MS. Będzie to 50. Vectron na polskich torach – podaje producent.
W Polsce z lokomotyw Vectron korzystają PKP Cargo, DB Cargo Polska, PKP Intercity (wynajęta z MRCE), Industrial Division i Lotos Kolej. Do tej grupy
dołączyła firma Laude Smart Intermodal, której nowa lokomotywa będzie jednocześnie 50. Vectronem w rękach polskich przewoźników. – Branża kolejowa docenia możliwości tego pojazdu, co potwierdzają realizowane zamówienia na blisko 1000 pojazdów, z których dostarczonych ponad 750 lokomotyw, przejechało już ponad 250 milionów kilometrów – mówi Krzysztof Celiński, prezes Siemens Mobility cytowany w komunikacie.
Nowa lokomotywa Vectron MS dla Laude Smart Intermodal dysponuje mocą 6,4 MW, jest wyposażona w system ETCS zgodny z obecnie obowiązującymi specyfikacjami (Baseline 3) oraz rozwija maksymalną prędkość 160 km/h. Lokomotywa posiada homologację na Polskę, Niemcy, Austrię, Czechy, Słowację, Węgry i Rumunię, przy czym pojazdy z platformy Vectron zostały dopuszczone do eksploatacji aż w 18 europejskich krajach.
Dostawa lokomotywy planowana jest na początku 2021 r.
– Cieszymy się, że kolejne firmy w Polsce angażują się w rozwój transportu intermodalnego poprzez zakup nowoczesnych lokomotyw wielosystemowych, takich jak Vectron. To pojazd, który sprawdzą się nie tylko dzisiaj, ale i przez kolejne kilkadziesiąt lat. Lokomotywa dla Laude to już 50. Vectron eksploatowany przez polskich przewoźników, co pokazuje jak dużym zainteresowaniem cieszą się te pojazdy także w naszym kraju – mówi Piotr Dybowski, kierownik ds. sprzedaży lokomotyw pionu rolling stock Siemens Mobility Sp. z o.o.
– Spółka Laude, realizując swój długoterminowy plan rozwoju, będzie wprowadzać połączenie kolejowe łączące Polskę z Europą Zachodnią. Lokomotywy Vectron są idealnym narzędziem do realizacji tego zadania. Jest to pierwsza lokomotywa zakupiona od Siemensa, ale na pewno będą kolejne – mówi Marcin Witczak, prezes Laude Smart Intermodal.
Lokomotywa została kupiona z wykorzystaniem funduszy unijnych za pośrednictwem Centrum Unijnych Projektów Transportowych (CUPT) na wsparcie rozwoju transportu intermodalnego. Celem konkursu Rozwój Transportu Morskiego, Śródlądowych Dróg Wodnych i Połączeń Multimodalnych, organizowanego przez CUPT, jest dofinansowanie podmiotów w ramach działania OŚ Priorytetowa III, tak aby wydatnie zwiększyć rozwój sieci drogowej TEN – T i samego transportu multimodalnego.