Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens: Nic już nie łączy nas z Rosją

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-10-2023
Ostatnia modyfikacja:
30-10-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Przestrzegamy i będziemy przestrzegać wszystkich sankcji nałożonych na Rosję – zapewnia rzecznik prasowy Siemens Mobility. Producent zapowiada też dołożenie starań, by uniemożliwić omijanie barier eksportowych za pośrednictwem państw trzecich. To reakcja na informacje o deficytach zachodnich części zamiennych, z jakim po inwazji na Ukrainę zmagają się Koleje Rosyjskie.

Jak pisaliśmy ostatnio, Koleje Rosyjskie (RŻD) stoją w obliczu coraz poważniejszych braków części do swoich najnowocześniejszych pojazdów – elektrycznych zespołów trakcyjnych „Sapsan” i „Łastoczka”. Zostały one częściowo zmontowane w Rosji na licencji Siemens Mobility, a częściowo – dostarczone przez koncern bezpośrednio. Po rosyjskiej napaści na Ukrainę niemiecki producent, który odpowiadał za serwis i dostarczanie części zamiennych, wycofał się ze wszelkiej współpracy ze stroną rosyjską. W efekcie zespoły takie jak zestawy kołowe – których rosyjski przemysł nie potrafi wyprodukować – będą musiały prędzej czy później być pozyskiwane z demontażu odstawionych jednostek.

Rzecznik Siemens Mobility Marcin Górecki przypomina, że zawarte przed inwazją umowy serwisowe i konserwacyjne w Rosji przestały obowiązywać. Koncern zaprzestał wykonywania jakichkolwiek prac na terytorium Rosji. – Firma zawsze bardzo wyraźnie podkreślała, że będzie działać zgodnie z międzynarodowymi sankcjami i nie pójdzie na żadne kompromisy w ich wypełnianiu w wymaganym zakresie. Ze względu na skalę sankcji nałożonych (w kilku procesach zaostrzania) przez Unię Europejską na Rosję, a także obecne i potencjalne środki zaradcze oraz ich poważny wpływ na codzienną obsługę operacyjną i zadania konserwacyjne, firma Siemens Mobility rozwiązała umowy serwisowe i konserwacyjne z korporacją Russian Railways, począwszy od 13 maja 2022 roku. Sankcje i związane z nimi zobowiązania uniemożliwiły dalsze wypełnianie naszych zobowiązań umownych – zaznacza.

Rosyjskie władze i podległe im podmioty, takie jak RŻD, mogą jednak próbować omijać sankcje. Sposobem może być – między innymi – kupowanie koniecznych artykułów za pośrednictwem państw trzecich, których zakaz eksportu nie obejmuje. Naturalnym kandydatem do takiej roli byłyby w takim wypadku Chiny – wyraźnie przychylne Rosji państwo, którego koleje eksploatują wiele składów dużych prędkości z rodziny Velaro (tej samej, do której należy „Sapsan”). Przeszkodą będzie z pewnością różnica w szerokości toru, do której są przystosowane zestawy (chińskie jednostki mają rozstaw kół 1435 mm, rosyjskie – 1520 mm). Można jednak łatwo wyobrazić sobie pozyskiwanie tą drogą chociażby łożysk.

Co robi Siemens Mobility, by zapobiec takim praktykom? – Prowadzimy wymianę z odpowiednimi władzami w celu wzmocnienia barier eksportowych, o ile jest to prawnie możliwe. Siemens stale monitoruje dalszy rozwój sytuacji w tym obszarze – zapewnia Górecki.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Finlandia: Allegro wrócą na tory. Do Rosji nie pojadą

Prawo i polityka

Finlandia: Allegro wrócą na tory. Do Rosji nie pojadą

Łukasz Malinowski 18 grudnia 2023

PLK: Ponad 200 mln zł na linie do Ukrainy

Infrastruktura

PLK: Ponad 200 mln zł na linie do Ukrainy

Kasper Fiszer 01 grudnia 2023

Wybuch w tunelu kolejowym Rosja – Chiny?

Infrastruktura

Wybuch w tunelu kolejowym Rosja – Chiny?

Michał Szymajda 30 listopada 2023

Zobacz również:

Zmiany w zarządzie Siemens Mobility

Biznes

Zmiany w zarządzie Siemens Mobility

jm, Rynek Kolejowy 10 stycznia 2024

Pierwsza flota wodorowa Siemensa w centrum testowym

Tabor i technika

Pierwsza flota wodorowa Siemensa w centrum testowym

inf. pras. Siemens Mobility 11 grudnia 2023

Pozostałe z wątku:

Finlandia: Allegro wrócą na tory. Do Rosji nie pojadą

Prawo i polityka

Finlandia: Allegro wrócą na tory. Do Rosji nie pojadą

Łukasz Malinowski 18 grudnia 2023

PLK: Ponad 200 mln zł na linie do Ukrainy

Infrastruktura

PLK: Ponad 200 mln zł na linie do Ukrainy

Kasper Fiszer 01 grudnia 2023

Wybuch w tunelu kolejowym Rosja – Chiny?

Infrastruktura

Wybuch w tunelu kolejowym Rosja – Chiny?

Michał Szymajda 30 listopada 2023

Zobacz również:

Zmiany w zarządzie Siemens Mobility

Biznes

Zmiany w zarządzie Siemens Mobility

jm, Rynek Kolejowy 10 stycznia 2024

Pierwsza flota wodorowa Siemensa w centrum testowym

Tabor i technika

Pierwsza flota wodorowa Siemensa w centrum testowym

inf. pras. Siemens Mobility 11 grudnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5