Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Siemens zbuduje pierwszy w USA zakład produkcyjny pociągów dużych prędkości

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
11-09-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

Siemens Mobility wspólnie z Brightline West ogłosiły rozpoczęcie budowy pierwszego zakładu produkcyjnego kolei dużych prędkości w Stanach Zjednoczonych. W nowej fabryce produkowane będą m.in. pociągi American Pioneer 220, które będą kursować na linii Brightline West z Las Vegas do południowej Kalifornii. Zakład powstanie w miejscowości Horseheads znajdującej się w południowej części stanu Nowy Jork. Oczekuje się, że produkcja w zakładzie rozpocznie się w 2026 roku.

Na początku maja 2024 r. spółka Brightline West ogłosiła, że Siemens Mobility został wskazany jako preferowany dostawca pociągów kolei dużych prędkości do obsługi nowej linii łączącej Las Vegas z Kalifornią. Umowa obejmie flotę dziesięciu składów "American Pioneer 220" (AP 220). Dzisiaj (10 września) przedsiębiorstwa poinformowały o tym, że ruszają prace nad budową zakładu produkcyjnego w którym powstaną nowe składy. 

– To ekscytujący czas nie tylko dla nas w Siemens Mobility, ale dla całej branży kolejowej. Ten nowy obiekt w Horseheads w stanie Nowy Jork wyznacza początek zupełnie nowej branży w USA. Po raz pierwszy wprowadzając na kontynent zarówno produkcję kolei dużych prędkości, jak i jedne z najnowocześniejszych pociągów na świecie. Zaprojektowane w oparciu o najnowszą technologię cyfrowego bliźniaka i wykorzystujące światowej klasy cyfrowe rozwiązania kolejowe, zbudowane w Nowym Jorku pociągi American Pioneer 220 są wyposażone w najnowocześniejsze rozwiązania, w tym rewolucyjny bezprzekładniowy układ napędowy, który zmniejsza zużycie energii o 30% – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.

Same składy dla Brightline West mają zostać oparte o sprawdzoną w Europie platformę Velaro, a oznaczenie 220 odnosi się do planowanej prędkości eksploatacyjnej na poziomie 220 mph. Siedmiowagonowe pociągi pomieszczą od 434 do 450 pasażerów, w zależności od ostatecznej konfiguracji i będą mogły pokonać całą trasę w mniej niż dwie godziny. Jak podkreśla Siemens Mobility dzięki dużym, wygodnym fotelom [w końcu to Ameryka - przyp. red.] i szybkiej łączności z internetem, zarówno osoby dojeżdżające do pracy, jak i pasażerowie rekreacyjni będą mogli cieszyć się wygodną jazdą, gdy będą przejeżdżać obok tych, którzy siedzą w ruchu samochodowym na autostradzie. Specjalny przedział „party car” zapewnia ekscytujące wrażenia pasażerom, pozwalając zrelaksować się, delektować napojami i podziwiać widoki pustyni podczas podróży.

– Po raz pierwszy w historii w Stanach Zjednoczonych będziemy produkować pociągi, które będą konkurować z najlepszymi na świecie. Osiągając prędkość ponad 300 km/h, pociągi – powiedział Michael Reininger, dyrektor generalny Brightline. Produkcja w Horseheads rozpocznie się w 2026 roku. Po osiągnięciu pełnej operacyjności, nowy zakład produkcyjny obejmie prawie 300 000 stóp kwadratowych i stworzy około 300 miejsc pracy – w tym monterów elektromechanicznych, zarządzania jakością, kontroli jakości, produkcji przemysłowej i inżynierów testowych, zarządzania projektami, zarządzania łańcuchem dostaw i pracowników logistyki.

Siemens w stanie Nowy Jork obecny jest już prawie 150 lat. Jego obecność w regionie rozpoczęła się w 1875 roku od pierwszego transatlantyckiego kabla telegraficznego między Stanami Zjednoczonymi a Europą. Obecnie firma zatrudnia ponad 2500 pracowników w Nowym Jorku, w tym w północnoamerykańskiej siedzibie głównej Siemens Mobility, obejmującej 15 obiektów w zakresie infrastruktury, usług finansowych, mobilności i opieki zdrowotnej.

Siemens Mobility zatrudnia 45 000 pracowników w całych Stanach Zjednoczonych i posiada 25 zakładów produkcyjnych, które opracowują i wdrażają technologie dla ponad 100 miast i 90 procent firm przemysłowych z listy Fortune 500.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Talgo i PESA chcą razem budować pociągi KDP dla CPK

Tabor i technika

Talgo i PESA chcą razem budować pociągi KDP dla CPK

Pesa 25 września 2024

CPK: Linia "Y" powstanie do 2035 r. Takie będą polskie koleje dużych prędkości

Infrastruktura

CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP

Infrastruktura

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Tabor i technika

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Michał Szymajda 28 października 2020

Kolej dużych prędkości pobiegnie w Chinach pod wodą

Infrastruktura

Zobacz również:

Talgo i PESA chcą razem budować pociągi KDP dla CPK

Tabor i technika

Talgo i PESA chcą razem budować pociągi KDP dla CPK

Pesa 25 września 2024

CPK: Linia "Y" powstanie do 2035 r. Takie będą polskie koleje dużych prędkości

Infrastruktura

CPK z przetargiem na studium dla łącznika polskich i czeskich linii KDP

Infrastruktura

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Tabor i technika

Hiszpania z nowym odcinkiem kolei dużych prędkości

Michał Szymajda 28 października 2020

Kolej dużych prędkości pobiegnie w Chinach pod wodą

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5