Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
26-04-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii
fot. Siemens MobilitySiemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii
Siemens Mobility zmodernizuje pierwszy odcinek fińskiej sieci kolejowej w ramach fińskiego rządowego projektu „Digirail”. Kontrakt został niedawno przyznany i obejmuje instalację Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem poziomu 2 [ETCS L2] oraz Hybrydowej Detekcji Pociągu [HTD] po raz pierwszy w Finlandii na 191-kilometrowym odcinku między Lielahti i Rauma-Pori.

Nowy system sterowania pociągami ma na celu zwiększenie przepustowości sieci, poprawę punktualności, zminimalizowanie zakłóceń i zwiększenie bezpieczeństwa eksploatacji. Utoruje on drogę do bardziej zrównoważonej, wydajnej i bezpiecznej sieci kolejowej i ma zostać oddany do użytku komercyjnego do 2027 roku.

– Jesteśmy zaszczyceni, że zostaliśmy wybrani przez Fintraffic Railway i program Digirail jako ich główny partner do wdrożenia pierwszej linii ETCS w Finlandii. Dzięki naszej technologii DS3 będziemy wdrażać nasze najlepsze rozwiązania technologiczne – powiedział Andre Rodenbeck, CEO pionu infrastruktury kolejowej w Siemens Mobility.

– Fintraffic napędza transformację w sektorze kolejowym. Projekt Digirail stanowi kluczową inwestycję dla utrzymania poziomu usług, zwiększenia przepustowości oraz poprawy punktualności i bezpieczeństwa. Umowa z Siemens Mobility oznacza znaczący krok w technologicznej zmianie fińskich kolei. Fintraffic, wraz ze wszystkimi Digirailians i innymi partnerami, chętnie współpracuje z ekspertami z Siemens Mobility, aby kształtować przyszłość kolei – dodał Sanna Järvenpää, CEO Fintraffic Railway Ltd.

ETCS poziomu 2 w Finlandii

Pierwsza faza fińskiego projektu Digirail, która ma zostać wdrożona na linii Lielahti-Rauma/Pori, obejmie 191 kilometrów torów i wprowadzi nowoczesny system ETCS oparty na technologii radiowej, wykorzystujący wyłącznie sygnały wirtualne i obejmujący hybrydowe wykrywanie pociągów [HTD] w oparciu o wirtualne odcinki torów. HTD umożliwia większe zagęszczenie pociągów, tworząc w ten sposób większą przepustowość dzięki wirtualnym odcinkom torów.

Będzie to pierwszy komercyjny tor w Finlandii wyposażony w tę zaawansowaną technologię. Rozpoczęcie budowy zaplanowano na 2024 r., a testy i uruchomienie mają zostać zakończone do 2027 r. Siemens Mobility został wybrany jako główny partner do wdrożenia ETCS w ramach rządowego projektu Digirail, współpracując z Fintraffic Railway w celu kształtowania przyszłości transportu kolejowego.

Fiński projekt Digirail ma na celu przekształcenie krajowego systemu kontroli pociągów, przyjmując ETCS w celu zwiększenia interoperacyjności. Ostatecznym celem jest zrewolucjonizowanie fińskiego systemu transportowego za pomocą radiowego systemu ETCS bez widocznych sygnałów, ściśle zintegrowanego z siecią Future Railway Mobile Communication System [FRMCS].

Testy już trwają

Niedawno Siemens Mobility nawiązał współpracę z fińską firmą Pääkaupunkiseudun Junakalusto Oy, właścicielem taboru kolejowego, w celu przeprowadzenia wstępnych testów ETCS w Finlandii w ramach fińskiego projektu DigiRail. W ramach tej współpracy dwa zespoły trakcyjne zostały wyposażone w Trainguard OBU i Automated Train Operation [ATO] over ETCS, co oznacza pierwsze testy ETCS w Finlandii zgodnie z najnowszą europejską specyfikacją techniczną TSI 2023, mającą na celu zwiększenie wydajności i ekonomiczności transportu kolejowego poprzez oferowanie korzyści, takich jak oszczędność energii, ochrona środowiska i zwiększona przepustowość tras.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zmiany w zarządzie Siemens Mobility

Biznes

Zmiany w zarządzie Siemens Mobility

jm, Rynek Kolejowy 10 stycznia 2024

Pierwsza flota wodorowa Siemensa w centrum testowym

Tabor i technika

Pierwsza flota wodorowa Siemensa w centrum testowym

inf. pras. Siemens Mobility 11 grudnia 2023

Siemens Mobility zwiększył przychody w 2023 roku

Biznes

Beacon Rail zamawia 10 lokomotyw Vectron od Siemensa

Tabor i technika

Beacon Rail zamawia 10 lokomotyw Vectron od Siemensa

inf. pras. Siemens Mobility 10 listopada 2023

Zobacz również:

Zmiany w zarządzie Siemens Mobility

Biznes

Zmiany w zarządzie Siemens Mobility

jm, Rynek Kolejowy 10 stycznia 2024

Pierwsza flota wodorowa Siemensa w centrum testowym

Tabor i technika

Pierwsza flota wodorowa Siemensa w centrum testowym

inf. pras. Siemens Mobility 11 grudnia 2023

Siemens Mobility zwiększył przychody w 2023 roku

Biznes

Beacon Rail zamawia 10 lokomotyw Vectron od Siemensa

Tabor i technika

Beacon Rail zamawia 10 lokomotyw Vectron od Siemensa

inf. pras. Siemens Mobility 10 listopada 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5