Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Siemens Mobility z kontraktami dla brytyjskiej szybkiej kolei

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
13-01-2025
Ostatnia modyfikacja:
13-01-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Siemens Mobility

Podziel się ze znajomymi:

Siemens Mobility podpisał z HS2 Ltd cztery umowy o wartości 670 milionów euro na kluczową infrastrukturę i długoterminowe utrzymanie. Po raz pierwszy w krajowym systemie kolei dużych prędkości zostanie zastosowany system automatycznej obsługi pociągów ETCS (ATO). HS2, jeden z największych projektów infrastrukturalnych w Europie, ma zmienić sposób podróżowania koleją w Wielkiej Brytanii - zapowiada koncern.

Cztery kontrakty z HS2 Ltd dotyczą nowej 225-kilometrowej brytyjskiej kolei dużych prędkości, która połączy Londyn i Birmingham. Po raz pierwszy Siemens Mobility wdroży system automatycznej obsługi pociągów (ATO) w ramach ETCS poziomu 2 w sieci kolei dużych prędkości, umożliwiając półautomatyczną obsługę pociągów w celu poprawy przepustowości, punktualności i efektywności energetycznej. Firma zajmie się także kontrolą i monitorowaniem sprzętu kolejowego w czasie rzeczywistym, ostatecznie zwiększając niezawodność i wydajność. Siemens Mobility utworzył również spółkę joint venture z Costain Ltd w celu dostarczenia systemów zasilania wysokiego napięcia wzdłuż trasy HS2. Koncern zajmie się również wdrożeniem systemów telekomunikacji operacyjnej i bezpieczeństwa na całej trasie HS2. Wszystkie udzielone zamówienia rozpoczną się w 2025 r., a ich łączna wartość - wraz z długoterminową umową serwisową - wyniesie około 670 mln euro.

- HS2 ma przekształcić podróże kolejowe, oferując szybsze i bardziej niezawodne przejazdy pasażerskie oraz uwalniając trasy towarowe w Wielkiej Brytanii. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy dostarczyć nasze rozwiązanie ATO over ETCS, umożliwiające półautomatyczne operacje pociągów w celu poprawy przepustowości, punktualności i efektywności energetycznej na trasach dużych prędkości. Ponadto dostarczymy najnowocześniejszą technologię elektryfikacji i wsparcie w zakresie utrzymania dla tego przełomowego projektu. HS2 odegra kluczową rolę w połączeniu dwóch największych i napędzaniu wzrostu i zrównoważonego rozwoju w całym kraju - komentuje prezes Siemens Mobility Michael Peter. Firma już dziś zatrudnia w swoich brytyjskich zakładach ok. 5500 pracowników w ponad 30 lokalizacjach.

Sterowanie, sygnalizacja i zarządzanie ruchem

Niemiecki producent zaprojektuje, wyprodukuje, dostarczy i zainstaluje system sterowania pociągiem [ETCS] poziomu 2 oraz rozwiązanie do zarządzania ruchem z przydrożną automatyczną obsługą pociągów w GoA2. Później do jego zadań będzie należało nadzorowanie, kontrolowanie, autoryzacja w zakresie bezpieczeństwa, testy, uruchomienie i utrzymanie rozwiązania. System, o którym mowa, jest oparty na technologii sygnalizacyjnej Siemens Mobility, wdrożonej w projektach takich jak Thameslink i East Coast Digital Programme. Ma on wyeliminować potrzebę tradycyjnej sygnalizacji wzdłuż torów, zapewniając cyfrową sygnalizację, która dostarcza informacje bezpośrednio do maszynisty pociągu za pośrednictwem ekranu w jego kabinie. Usprawni to operacje i znacznie uprości konserwację w porównaniu z konwencjonalnymi systemami sterowania pociągiem. Siemens Mobility będzie świadczyć usługi wsparcia technicznego dla systemu przez co najmniej 15 lat.

Podobny będzie zakres obowiązków Siemensa przy zintegrowanym systemie kontroli nadzorczej i akwizycji danych [SCADA], który umożliwi kontrolę i monitorowanie sprzętu kolejowego w czasie rzeczywistym. Korzyścią dla zarządcy infrastruktury - a ostatecznie dla pasażerów - będzie większa niezawodność i wydajność. Jak podkreśla producent, jego doświadczenie w dostarczaniu zaawansowanych systemów SCADA z projektów takich jak linia Elizabeth w Londynie liczy już 50 lat.

Systemy zasilania wysokiego napięcia

Spółka joint venture Siemens Mobility i Costain ma z kolei zaprojektować, dostarczyć i konserwować systemy zasilania wysokiego napięcia dla HS2. Wzdłuż linii kolejowej powstaną podstacje trakcyjne i nietrakcyjne. Ułatwią one dostarczanie energii z sieci krajowej do pociągów dużych prędkości i innych systemów kolejowych, zapewniając ich wydajne i niezawodne działanie. Minimalna długość umowy utrzymaniowej to w tym przypadku 7 lat.

Kolejnym obszarem współpracy będą operacyjne systemy telekomunikacji i bezpieczeństwa. Mają one zapewnić bezpieczną cyfrową, bezprzewodową komunikację pomiędzy maszynistami na całej trasie. Pasywny system zostanie uaktualniony do standardu Future Railway Mobile Communication System (FRMCS). Firma będzie świadczyć usługi wsparcia technicznego dla systemu przez co najmniej 8 lat.

HS2, nowa szybka linia kolejowa będąca obecnie w budowie, ma zmienić krajobraz transportowy Wielkiej Brytanii. Rozciągająca się na 225 kilometrów linia połączy Londyn z Birmingham z odgałęzieniem do Handsacre, łącząc pociągi HS2 z innymi brytyjskimi miastami w północno-zachodniej części kraju i poza nim. Jako druga w Wielkiej Brytanii linia kolejowa dużych prędkości, HS2 podąża śladami linii High Speed 1 która łączy Londyn z tunelem pod kanałem La Manche. HS2 zapewni szybsze i bardziej wydajne podróże, otwierając nowe możliwości zarówno dla podróży służbowych, jak i rekreacyjnych w całym kraju. Decyzją byłego już premiera Rishi Sunaka przynajmniej na razie nie dojdzie jednak do planowanego przedłużenia w kierunku Manchesteru.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Pasażerowie oceniali pociągi Hitachi-Alstom. Pojadą po HS2 w Anglii

Tabor i technika

Pasażerowie oceniali pociągi Hitachi-Alstom. Pojadą po HS2 w Anglii

Alstom, oprac. ms. 25 października 2024

Wielka Brytania ścina projekt HS2. Bez połączenia z Manchesterem

Infrastruktura

Wielka Brytania ścina projekt HS2. Bez połączenia z Manchesterem

Przemysław Farsewicz 05 października 2023

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

Innowacje

HS2. Ruszyła budowa najdłuższego mostu kolejowego na Wyspach [zdjęcia]

Fotorelacje

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Infrastruktura

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Przemysław Farsewicz 22 listopada 2021

Zobacz również:

Pasażerowie oceniali pociągi Hitachi-Alstom. Pojadą po HS2 w Anglii

Tabor i technika

Pasażerowie oceniali pociągi Hitachi-Alstom. Pojadą po HS2 w Anglii

Alstom, oprac. ms. 25 października 2024

Wielka Brytania ścina projekt HS2. Bez połączenia z Manchesterem

Infrastruktura

Wielka Brytania ścina projekt HS2. Bez połączenia z Manchesterem

Przemysław Farsewicz 05 października 2023

HS2. W Londynie budują tunel do budowy tuneli

Innowacje

HS2. Ruszyła budowa najdłuższego mostu kolejowego na Wyspach [zdjęcia]

Fotorelacje

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Infrastruktura

HS2 zredukowane. Nie będzie szybkiej odnogi do Leeds

Przemysław Farsewicz 22 listopada 2021

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5