Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Vectrain. Push-pull z półki od Siemensa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
02-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Vectrain. Push-pull z półki od Siemensa
fot. Siemens MobilitySiemens Vectrain jako gotowa platforma pociągów
Siemens Mobility wprowadza na rynek kompletne systemy pociągów push-pull o nazwie Vectrain. Składy złożone z elektrowozu Vectron, wagonów środkowych oraz wagonu sterowniczego z nowej rodziny Vectouro mogą obsługiwać międzynarodowe i krajowe połączenia z prędkością do 230 km/h. Zestandaryzowany produkt, podobny do najnowszych czeskich zestawów ComfortJet, ma umożliwić dostawy kompletnych składów „z półki”, znacznie skracając czas oczekiwania na zamówienie i wprowadzenie do ruchu z pasażerami.

Jak zaznacza Siemens Mobility, Vectrain jest kompleksowym systemem. W jego skład wchodzi lokomotywa Vectron, wagon sterowniczy oraz wagony środkowe przystosowane do łatwego łączenia z pozostałymi elementami systemu. Wagony obu typów będą należały do rodziny Vectouro. Zastąpią ona obecne na rynku od kilkunastu lat wagony Viaggio, znane z pociągów Kolei Austriackich, a także czeskich.

Wszystkie pojazdy systemu Vectrain mogą rozwijać prędkość do 230 km/h. Przewidziano w nich udogodnienia dla pasażerów z niepełnosprawnościami (aczkolwiek co do zasady nie będą to pojazdy z obniżonym wejściem, jakie zamówiły Koleje Austriackie, chyba, że tak zechce klient), a także przestrzenie wielofunkcyjne, mogące służyć do przewozu wózków dziecięcych, rowerów lub większych bagaży ręcznych.

Zaletą nowej oferty ma być elastyczność (większa niż w przypadku elektrycznych zespołów trakcyjnych, których praktycznie nie można wydłużać czy skracać wedle potrzeb przewozowych). Skład można skracać i wydłużać niemal dowolnie, dostosowując go do konkretnych tras, a także eksploatować bez wagonu sterowniczego.

Producent podkreśla szybkość dostawy: Vectrain będzie produktem standardowym i dostępnym „z półki”. Nowe rozwiązania z dziedziny utrzymania mają ograniczać koszty eksploatacji. Przewidziane odmiany wagonów, różniące się aranżacją wnętrza, to pojazdy pierwszej i drugiej klasy (te ostatnie – dostępne także w wersji do przewozu osób o ograniczonej mobilności i do transportu rowerów) oraz wagony barowe. Wagony Vectrain mają już dopuszczenia (z wyjątkiem wagonów sterowniczych) w większości krajów naszego regionu, a więc odpada konieczność ich długotrwałego homologowania, podobnie jak lokomotyw Vectron, które je pociągną lub będą pchać.

Siemens Mobility zaznacza, że dopuszczenia dla pojazdów tworzących system Vectrain obowiązują już w Niemczech, Danii, Austrii, Czechach, Słowacji, na Węgrzech i w Polsce. Przypomnijmy, że zakup wagonów sterowniczych jest jedną z zapowiedzi nowego prezesa PKP Intercity. Mają one jednak być zestawiane z posiadanymi już przez przewoźnika lokomotywami oraz najnowszymi wagonami UIC, które przewoźnik już ma i które zamierza kupić w FPS w liczbie przynajmniej 300 sztuk.
Partnerzy działu

Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Siemens Mobility rozwija swój zakład w Hiszpanii

Tabor i technika

Siemens Mobility rozwija swój zakład w Hiszpanii

Redakcja/inf. pras 26 czerwca 2024

Tomasz Prejs od września prezesem Siemens Mobility w Polsce

Biznes

Velaro dla Egiptu już na testach [film]

Tabor i technika

Velaro dla Egiptu już na testach [film]

Michał Szymajda 22 maja 2024

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Infrastruktura

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Michał Szymajda 27 kwietnia 2024

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Tabor i technika

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Łukasz Malinowski 28 kwietnia 2024

Zobacz również:

Siemens Mobility rozwija swój zakład w Hiszpanii

Tabor i technika

Siemens Mobility rozwija swój zakład w Hiszpanii

Redakcja/inf. pras 26 czerwca 2024

Tomasz Prejs od września prezesem Siemens Mobility w Polsce

Biznes

Velaro dla Egiptu już na testach [film]

Tabor i technika

Velaro dla Egiptu już na testach [film]

Michał Szymajda 22 maja 2024

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Infrastruktura

Siemens Mobility zbuduje ETCS poziomu 2 w Finlandii

Michał Szymajda 27 kwietnia 2024

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Tabor i technika

Zieliński: Rynek EZT ma w Polsce wielki potencjał

Łukasz Malinowski 28 kwietnia 2024

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5