Chodzi o fabrykę w hiszpańskiej miejscowości Cornellà. Przeprowadzone tam inwestycje to odpowiedź koncernu na rosnące zapotrzebowanie rynku i wzmocnienie zaangażowania firmy w jakość w całym portfolio podstawowych komponentów trakcyjnych.
– Decyzja o zainwestowaniu w tę nową linię produkcyjną jest zgodna z naszą wizją przyszłości i naszym zaangażowaniem w jakość i innowacje w sektorze kolejowym – powiedział Albrecht Neumann, prezes ds. taboru kolejowego w Siemens Mobility.
I dodał: – Ta inicjatywa nie tylko pozwoli nam zaspokoić obecny popyt na przekładnie, ale także położy podwaliny pod przyszłe inwestycje mające na celu rozszerzenie naszej działalności na innych klientów w Europie.
Nowa linia produkcyjna
Obiekt w Corelli jest integralną częścią sieci fabryk komponentów trakcyjnych Siemens Mobility, obejmującej dziesięć lokalizacji na całym świecie. Obsługująca Hiszpanię od blisko 115 lat i zatrudniająca 320 pracowników fabryka Siemens Mobility, jest jednym z głównych dostawców silników trakcyjnych, przekształtników i szaf przekształtnikowych do pociągów i lokomotyw wykorzystywanych w krajowych i międzynarodowych projektach firmy oraz przez innych klientów.
Fabryka rozpoczęła produkcję pierwszych przekładni kolejowych na nowej linii produkcyjnej. W pierwszej fazie nowa linia skupi się wyłącznie na produkcji przekładni dla lokomotyw, począwszy od tych zbudowanych przez Siemens Mobility. Oczekuje się, że początkowa zdolność produkcyjna wynosząca około 500 sztuk rocznie wzrośnie w drugiej fazie, w miarę rozszerzania produkcji w celu zaspokojenia popytu na przekładnie na rynku iberyjskim.
Powstało centrum kompetencyjne
Siemens Mobility rozpoczął tworzenie centrum kompetencji spawalniczych dla szaf sterowniczych rok temu i obecnie zatrudnia tam ponad 80 ekspertów. Po pełnym zwiększeniu produkcji firma zamierza umocnić swoją pozycję wiodącego centrum kompetencyjnego w produkcji wspomnianych urządzeń.