Cyfryzacja jest kluczowym czynnikiem umożliwiającym redukcję emisji i zapewnienie przepustowości odpowiadającej podwojeniu zapotrzebowania pasażerów do 2050 roku – uważa Siemens. – Dostęp do tych danych za pośrednictwem znormalizowanych interfejsów programowania aplikacji (API) i łączenie ich z innymi systemami i usługami w ekosystemie kolejowym przy wsparciu narzędzi do analizy i oceny opartych na sztucznej inteligencji jest kluczem do bardziej wydajnych operacji kolejowych – pisze producent i twórca oprogramowania.
Signaling X - jedna chmura dla wszystkich systemów sygnalizacyjnych
– Na ostatnich targach InnoTrans obiecaliśmy, że będziemy zwiększać modułowość oprogramowania, tworzyć ustandaryzowane interfejsy API i dalej rozwijać oprogramowanie w chmurze. Przedstawiamy nasz nowy pakiet Signaling X, który wprowadzi systemy sygnalizacji i sterowania ruchem kolejowym w cyfrową przyszłość. Signaling X zintegruje różne systemy sygnalizacyjne w jednej platformie chmurowej i otworzy ich interfejsy na dalsze funkcjonalności. Prezentujemy również postępy w naszym wiodącym w branży portfolio usług kolejowych z nowymi funkcjami Railigent X oraz w pełni zautomatyzowanymi technologiami inspekcji wizualnej i mobilnej – powiedział Michael Peter, CEO Siemens Mobility.
Signaling X pozwala na płynną kontrolę i obsługę aplikacji i systemów sygnalizacji zarówno na liniach głównych, jak i w transporcie masowym, z jednego scentralizowanego centrum danych sygnalizacji, zasilanego przez standardowy sprzęt. To centrum danych umożliwia również zarządzanie zarówno krytycznymi dla bezpieczeństwa, jak i niekrytycznymi aplikacjami Siemens Mobility za pomocą znormalizowanych interfejsów API, takich jak systemy planowania pociągów (TPS) w jednym środowisku chmurowym. W ten sposób operatorzy kolejowi mogą optymalizować operacje kolejowe i zarządzać nimi w bardziej inteligentny sposób dzięki współdziałaniu naszych różnych aplikacji sygnalizacyjnych.
Signaling X wykorzystuje platformę bezpieczeństwa "Distributed Smart Safe System (DS3), umożliwiającą uruchamianie aplikacji związanych z bezpieczeństwem w chmurze. Integracja zapewnia najwyższy poziom dostępności dzięki wykorzystaniu georedundancji. Zapewnia do 20% zwiększoną wydajność operacyjną, do 30% oszczędności energii w interakcji z ATO przez ETCS oraz redukcję możliwych opóźnień na sieciach głównych oraz transportu masowego. System DS3 został z powodzeniem wdrożony w Austrii i Hiszpanii, a ostatnio został nagrodzony w Finlandii .
– Dzięki Signaling X centralizujemy wszystkie dane infrastruktury kolejowej z ruchu dalekobieżnego, międzymiastowego i miejskiego w jednym, opartym na chmurze, niezależnym od sprzętu centrum danych sygnalizacji. Oferuje to znaczące usprawnienia operacyjne dla operatorów kolejowych i prowadzi do niezrównanej elastyczności dzięki wirtualizacji i georedundancji. Klienci mogą oczekiwać znacznego wzrostu wydajności operacyjnej dzięki zmniejszeniu kosztów instalacji, konsolidacji lokalizacji operacyjnych i usprawnieniu działań konserwacyjnych – powiedział Andre Rodenbeck, CEO pionu biznesowego infrastruktury kolejowej w Siemens Mobility.
Rozwój technologii utrzymania pojazdów – Railigent X
– 100% dostępności systemu nie jest już marzeniem, powinno być oczekiwaniem, które z przyjemnością spełniamy dzięki Railigent X. Na targach InnoTrans pokazujemy innowacje w obszarze inspekcji wizualnej oraz mobilnej taboru – mówi Elmar Zeiler, CEO pionu serwisu Siemens Mobility.
Inspekcja wizualna
Już dziś dedykowane pomiary profili kół, hamulców i pantografów są wykonywane w sposób zautomatyzowany. Zużycie, anomalie lub błędy są wykrywane za pomocą modeli AI i wyświetlane w Railigent X. W przyszłości proces ten będzie dalej automatyzowany w kierunku w pełni zautomatyzowanej wizualnej kontroli pojazdów. Pojazdy będą skanowane przez kamery przed wjazdem do zajezdni. Obrazy będą analizowane przy użyciu technologii AI. Umożliwi to zautomatyzowaną ocenę do 100% powierzchni pojazdu w celu wykrycia na przykład graffiti lub uszkodzeń technicznych.
Inspekcja mobilna
Nowa technologia umożliwiająca inspekcję pojazdów szynowych na bocznicach poza zajezdniami. Specjalnie zaprojektowane narzędzia mobilne, wykorzystujące robotykę i rzeczywistość rozszerzoną, są używane do pełnej kontroli dachu i podwozia pojazdów za pomocą kamer. Stojaki dachowe nie są już wymagane. W rezultacie nie ma już potrzeby przenoszenia lokomotywy do warsztatu, ponieważ mobilny zespół serwisowy może przeprowadzić inspekcję na odpowiedniej bocznicy poza zajezdnią. Mniejsze prace konserwacyjne mogą być również wykonywane na miejscu. Pierwsze testy tej technologii odbędą się w Niemczech, a następnie w innych krajach w Europie.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.