W dniach 19-22 września 2023 r. w Gdańsku odbędą się największe targi kolejowe w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej – TRAKO. Wśród wystawców nie zabraknie firmy Siemens Mobility, prezentującej kompleksową ofertę dla rynku kolejowego w Polsce.
Podczas 15. edycji gdańskich targów Trako Siemens Mobility zaprezentuje swoje dwa nowoczesne pojazdy.
– We wtorek w godzinach 13.30-14.15 odbędzie się pierwsza w Polsce oficjalna prezentacja pociągu regionalnego Mireo. Prezentowany pojazd od 2022 r. funkcjonuje w barwach DB Regio AG w sieci Lausitz (region Łużyce), kursując m.in. blisko polskiej granicy – m.in. do Frankfurtu nad Odrą czy Cottbus. Eksploatacja prezentowanego na targach Mireo może obniżyć koszty zużycia energii elektrycznej nawet do 20 % w stosunku do pojazdów o podobnych parametrach. W obliczu rosnących kosztów energii elektrycznej Siemens Mobility wyznacza nowy standard dla transportu regionalnego na polskich torach – powiedział Marcin Górecki, rzecznik Siemensa Mobility.
– Dzień później, w środę w godzinach 13.00-14.00 wspólnie z Cargounit zostanie zaprezentowana i oficjalne przekazana lokomotywa Vectron MS. Pojazd będzie w wyjątkowym malowaniu, podkreślającym 20-letni wkład operatora w rozwój polskiej i środkowo-europejskiej branży kolejowej. Będzie to też okrągła 200. lokomotywa zakupiona przez pool taborowy. Podczas samej prezentacji zostanie także ujawniona firma, która będzie wynajmować najnowszą lokomotywę od Cargounit – dodaje Górecki.
Stoisko Siemensa zlokalizowane będzie na stoisku B06 w hali głównej B. Siemens zaprezentuje tam i opowie o następujących zagadnieniach:
- Infrastruktura kolejowa – po raz pierwszy w Polsce zwiedzający będą mogli przejechać się na symulatorze jazdy autonomicznej (ATO) po wiernie odwzorowanym odcinku Digital S-Bahn w Hamburgu, który od października 2022 testuje to rozwiązanie w ruchu pasażerskim. Dodatkowo z obszaru infrastruktury kolejowej Siemens pokaże napęd zwrotnicowy ELS710, diodę danych DCU, moduł MiniLEU oraz zaprezentuje technologie z obszaru ETCS i elektryfikacji 25kV
- Serwis i projekty pod klucz – technologie Railigent X, Railcover, MoBase oraz europejskie i światowe projekty z zakresu turkney
- Tabor – model pociągu wodorowego Mireo Plus H oraz prezentacja platform Viaggio, Velaro, Vectron, Mireo i Desiro, wraz z systemem utrzymania i całkowitymi kosztami życia (LCC)
- Komponenty – kompletny napęd silnik + przekładania do metra i pociągów regionalnych, przetwornice pomocnicze w technologii SiC oraz kompleksowa oferta MoComp
Podczas Trako 2023 eksperci Siemens Mobility wezmą także udział w kilku najważniejszych kolejowych panelach dyskusyjnych i seminariach. Wśród nich znajdą się:
- Debata międzynarodowa o kolei towarowej organizowana przez Fundacją ProKolej
- Trzy seminaria SIRTS w tematyce systemów całolinowych, taboru i cyberbezpieczeństwa
- Debata „Technologie przyszłości na kolei” realizowana przez Stowarzyszenie na Rzecz Interoperacyjności i Rozwoju Transportu Szynowego