Pierwszy Mireo Smart został oficjalnie wprowadzony na rynek i zaprezentowany w fabryce Siemens Mobility w Krefeld. Firma ogłosiła także, że rozszerza swoje możliwości w zakresie alternatywnych napędów.
– Mireo Smart jest odpowiedzią na wyzwania stale zmieniającego się krajobrazu transportowego i rosnącej popularności mobilności koleją. Oferujemy operatorom kolejowym wstępnie skonfigurowany pojazd, który może być dostarczony w bardzo krótkim czasie i który gwarantuje wysoką niezawodność i dostępność. Nowością jest to, że teraz oferujemy również Mireo Smart z alternatywnymi systemami napędowymi. Zapewniając tę przyjazną dla środowiska opcję, dajemy naszym klientom jeszcze większą elastyczność w dostosowywaniu się do różnych wymagań ich sieci kolejowych – powiedział Albrecht Neumann, CEO Rolling Stock w Siemens Mobility.
Jak zapewnia Siemens Mobility, dzięki 214 miejscom siedzącym oraz miejscu na 21 rowerów i dwa wózki inwalidzkie, Mireo Smart zapewnia najwyższy poziom komfortu i wygody dla swoich pasażerów. Pociągi są również wyposażone w wysokowydajną klimatyzację, pokładową usługę internetową, systemy informacji pasażerskiej i monitorowania bezpieczeństwa oraz duże wyświetlacze TFT w strefach wejściowych. Pociągi zostaną wyprodukowane w fabryce i zakładzie rozwojowym Siemens Mobility w Krefeld.
Mireo Smart dla operatorów kolei regionalnych i podmiejskich ma być także szansą na szybką dostawę w czasie 18 miesięcy od złożenia zamówienia do rozpoczęcia eksploatacji. Umożliwi to przewoźnikom szybkie i elastyczne reagowanie na rosnący popyt oraz rozbudowę floty bez długich opóźnień. Jak podkreśla Siemens proces sprzedaży, oparty na arkuszu danych z ustalonymi warunkami, jest przejrzysty i nieskomplikowany, co ułatwia zamawianie pojazdów. Klienci mogą również zamówić umowę serwisową z pakietem części zamiennych oraz utrzymaniem, aby zmaksymalizować rentowność.
O przyszłości składów Mireo oraz ich ewentualnej eksploatacji w Polsce
rozmawialiśmy kilka tygodni temu z Hubertem Meronkiem, szefem Siemens Mobility Polska.